Kafemlejnek.TV: 12 – Tomáš Plch – Programování AI v Kingdom Come: Deliverance

Kafemlejnek.TV: 12 – Tomáš Plch – Programování AI v Kingdom Come: Deliverance

V druhém díle z Warhorse Studios zpovídáme Tomáše Plcha na téma umělé inteligence ve hře Kingdom Come. Umělá inteligence je v dnešní době skoro buzzwordem a tak nás zajímalo, které techniky konkrétně ve hře využívají a k čemu.

Inteligence protivníků je v dnešní době dělící čarou mezi průměrnými a perfektními hrami. Dá se sice do jisté míry dohnat skriptováním a dobrým designem levelů, ale WOW efekt dokáže vyvolat jen “improvizující”, dobře udělaná AI.

Že to není jednoduché je nám všem jasné – při implementaci AI ve hře je nutno brát v potaz řadu omezení, jako je například výkon hardware a nebo prostý “lidský” pocit, že se to AI chová přirozeně – což leckdy znamená neoptimálně z hlediska algoritmického.
Kingdom come je podle našich informací unikátní v tom, že se snaží do RPG světa vnést na úrovni NPC simulátor reálného světa. A jestli se máme skutečně cítit jako v reálném oživlém středověku, musí být implementovaná AI setsakra přesvědčivá.

Pojďte si s námi poslechnout, jak na to ve Warhorse Studios jdou …