Krutiš: Marketingová strategie Základní metriky (KPI) online marketingu #122

Krutiš: Marketingová strategie Základní metriky (KPI) online marketingu #122

Sledujete základní metriky online marketingových kanálů, sledujete je pravidelně a víte, které to jsou? Přepis videa

Publikováno: 12. 12. 2017

Dejte o videu vědět

Facebook
Linkedin
Twitter

Podobná videa


Výkaz práce dodavatele služeb #121


Marketingový plán #129


Součásti marketingového rozpočtu #130

Všechna videa

Další videa označena tagy:
Google Analytics(3), KPI(5)

Audio záznam
Přepis videa
Návštěvnost vs prokliky
První skupinou základních metrik pro každý marketingový kanál je návštěvnost.
V reklamním systému, jako je Adwords, Sklik, e-mailingovém systému apod., uvidíte položku, která se často jmenují prokliky, protože měří, kolik přivedli kliků na váš web.
V Analytics vidíte pak návštěvy. Je dobré si prokliky a návštěvy porovnávat mezi sebou, srovnat reklamní systém a Google Analytics.
A o tom hovořím ve videu: Google Analytics vs reklamní systémy.
Kvalitní návštěvnost
Další základní metrika je, jak kvalitní návštěvnost vám kanál přivádí.
Kvalitu návštěvnosti můžeme rozpoznat různými způsoby, nejzákladnějšími je bounce rate, míra okamžitého odchodu, a to znamená, že člověk nepokračoval nikam dál. Čím vyšší číslo, tím horší. Obvykle bannery mají vyšší bounce rate než PPC kampaně, ale neplatí to vždy, pokud mám dobře zacílenou PPC reklamu.
Mezi další proměnné metriky, které nám dávají tušit kvalitu, kterou nám marketingový kanál přivádí, je doba strávená na webu, případně doba strávená na stránce. Spíše nás zajímá ten web za celou návštěvu člověk prošel X stránek, což je další metrika, a strávil na nich součtem nějakou dobu. Čím vyšší je doba, tím se dá říci, že návštěva byla kvalitnější, a ten marketingový kanál vidí lepší návštěvnost.
Konverze
Další téma jsou konverze. Snažíme se odhadnout/změřit, kolik konverzí nám přivedl marketingový kanál. Opět odkazuji na předchozí video o Google Analytics vs. reklamní systémy. Každý bude mít jiný počet těch konverzí. Zajímat nás budou i asistované konverze, které nám ukazují, zda kanál byl v cestě jiným kanálům a byl důležitým zdrojem.
U těch konverzí můžeme používat makrokonverze, jako jsou nákupy, registrace, jsme-li B2B, nebo nějaká poptávka, nebo mikrokonverze, nějaké cíle, které to splnilo před tím, např. přihlášení do newsletteru je typická konverze, která nás také zajímá, protože přivádí lidi na kanál.
Náklady
Poslední část, kterou bychom měli sledovat, je u placených kanálů. Tam, kde jsou nějaké peníze, nás zajímá, kolik nás kanál stál za dané období, typicky měsíc, a kolik byl celkový náklad, dále kolik byla cena za konverzi (cost per action), a jaká vycházela hodnota za všechny konverze. Je opět důležité vědět, že se díváme last-click modelem, a je potřeba zvažovat ještě další věci.