Nejen o reklamě: Pavel Bulowski (Meiro): Snažíme se, aby klienti měli svá data pod kontrolou a uměli je použít

Nejen o reklamě: Pavel Bulowski (Meiro): Snažíme se, aby klienti měli svá data pod kontrolou a uměli je použít

Do nové epizody jsme si tentokrát pozvali hosty dva. Pavel Bulowski, spoluzakladatel customer data platformy Meiro, si ksobě přizval Jakuba Novotného, který vSeznamu řeší zejména cílenou reklamu v systémech Sklik, RTB a garantovaném prodeji. Společně smoderátorem Martinem probrali fungování single customer view, úskalí a výhody datové analytiky nebo problematiku sběru souhlasů.

Včem je vaše řešení výjimečné, Pavle?

My jsme nějakou dobu pracovali vdatové analytice, vedli jsme takový butik konzultační shop. A jednou se na nás obrátil klient sprosbou o postavení single customer view, to znamená unifikovaný pohled na zákazníka. Po krátké analýze současné situace u dalších klientů jsme zjistili, že průměrné marketingové oddělení dnes využívá desítky nástrojů a platforem, jak zjistit informace o svém zákazníkovi. To je zhlediska propojení a množství dat dost komplikované. My ta data spojujeme, analyzujeme a následně poskytneme zpět.

Jak sdaty vlastně pracujete?

Pracujeme na základě mandátu našeho klienta. Naše kódy jsou nasazené na datových platformách dané značky a vjejím jméně konsolidujeme všechna data, která ve firmě existují. Veškeré poznatky a získané informace o zákaznících integrujeme. My žádná data nevytváříme a rozhodně snimi neobchodujeme. Klientům doporučujeme, aby si svá data kontrolovali a neodevzdávali je tolika reklamním systémům.
Často značka data vytvoří, odevzdá je velkému reklamnímu hráči a pak si je ještě koupí zpátky, aby je mohli použít.

Pracujete výhradně sMeiro ID, které je postavené na first party cookies?

Z pohledu trackování každého našeho zákazníka ano. Ale dokážeme ktomu ještě navíc přidat jakékoli sebratelné ID, které má klient na svém webu a je použitelné. Typicky třeba Google ID nebo Google Client ID.

Jakub má vSeznamu na starosti projekt týkající se sběru souhlasů. Jaká se projektu daří?

Prosouhlasenost je vyšší, než jsme očekávali. Procento souhlasů pro cílenou reklamu je vsoučasné chvíli zhruba 93 % ztěch, co se vyjádří.

Co dalšího Martin sPavlem a Jakubem probrali?

Jak konkrétně vypadá propojení Meira a Seznamu?Jak se bude vyvíjet budoucnost voblasti práce s datyData leaks a černý trh sdatyProjekt She loves data