Potřebujete pro propagaci podcastu sociální média?

Potřebujete pro propagaci podcastu sociální média?

Nepoužívání sociálních médií znevýhodňuje váš podcast. Nebo je to vlastně velká výhoda?

Pokud jde o spuštění nebo rozšíření podcastu, existuje několik běžných překážek, kterým lidé čelí. Pro většinu je to technologie, proces publikování nebo mluvení do mikrofonu. Občas však od některých lidí slyším, že největší překážkou jsou sociální média.

Může to být občas někdo, kdo nepoužívá sociální média záměrně. Nebo je to možná někdo, kdo je nikdy nepoužíval, a není si jist, jak to všechno funguje. Bez ohledu na jejich důvody však bude velkým problémem, že bez použití sociálních médií, bude nemožné rozšířit podcast.

To si však vůbec nemyslím. Ve skutečnosti v některých případech existuje pravděpodobně potenciál, že váš podcast poroste ještě více tím, že nepoužíváte sociální média.

Sociální mýtus
„Musíte být na sociálních sítích“ tato rada se často opakuje a to nejen pro podcastery, ale všechny tvůrce obsahu. Ale je to pravda?

Jedním z hlavních argumentů pro použití sociálních médií je, že tam můžete sdílet své epizody podcastu. Většina lidí si bohužel ani nevšimne dalšího tvůrce obsahu propagujícího svou vlastní práci na sociálních médiích. Vždy budou existovat výjimky, kdy získal podcaster návštěvnost, ale je jich málo.

Posledních 6 měsíců jsem poslouchal podcast Deep questions od Cal Newporta a je to jeden z mých oblíbených podcástů. Pokud jste nikdy o Calovi neslyšeli, je profesorem počítačových věd na Georgetownské univerzitě. Ve svém životě také nikdy nepoužíval účet na sociálních sítích.

V několika svých epizodách Cal tvrdí, že ve skutečnosti nemusíte obluhovat sociální média sami. Pokud ostatní sdílejí vaši práci, je stejně cennější, než když ji propagujete.

A co zapojení publika?
Dalším velkým argumentem pro podcastery využívající sociální média je zapojení publika.

Jistě, můžete komunikovat se svým publikem na platformě sociálních médií. Existuje ale také mnoho dalších možností.

E-mailové zprávy jsou tradiční metodou, která přežila zkoušku času. Téměř každý, kdo v roce 2020 používá internet, má e-mailovou adresu, ale ne každý používá platformy jako Twitter, Facebook a Instagram.

Vytvoření seznamu e-mailů na nástroji, jako je např. Mailchimp, znamená, že můžete komunikovat se svým publikem přímo.

U některých dalších nápadů na zapojení publika můžete pořádat pravidelné živé relace se svými posluchači. Můžete je nasměrovat do sekce komentářů na vašem webu. Můžete si vytvořit kanál např na Slacku, kde se jednou týdně ohlásíte. Nebo můžete využít nástroje pro zapojení, interakci a komunitu, které dnes poskytuje mnoho platforem pro hostování a poslech podcastů.

Jde o to, že existuje spousta způsobů, jak komunikovat se svým publikem. Nedovolte tedy nikomu, aby vás nutil k tomu, že potřebujete používat sociální média.

Ale proč nepoužívat pouze sociální?
Bylo napsáno a řečeno o negativech sociálních médií, aniž byste museli bádat. Velkým aspektem zde je váš čas a pozornost.

Platformy fungující v dnešní době by chtěly, abyste na jejich aplikacích nebo webech zůstali co nejdéle. To znamená, že se můžete pustit do nějakého dobře míněného zapojení publika.

Investujte více času do svého obsahu
Pokud používáte telefon 3 hodiny denně, čeho byste mohli dosáhnout, kdybyste i jen zlomek z toho věnovali vytváření skvělého obsahu pro své publikum?

Nejdůležitějším aspektem podcástové show je, že je dobrá a lidem se líbí. To může zabrat čas a práci. Máte jen omezené množství času. Uvažujte tedy, jak s časem naložíte.

Jak může někdo najít můj podcast bez sociálních médií?
Jak jsem již zmínil, to, že neobsluhujete sociální média, neznamená, že to tam nikdo nikdy nezmíní ani nepropaguje. Existují také pravděpodobně mnohem lepší místa k uvedení vašeho obsahu na trh. Seznam takových míst najdete v našich průvodcích o podcastech.

Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak rozšířit svůj podcast, je jednoduše požádat posluchače, aby jej na konci vašich epizod sdílel s někým jiným, o kom si myslí, že by se mu to líbilo.

Pokud jde o viditelnost, mnoho podcasterů také postrádá všechny triky. Existuje spousta věcí, které můžete udělat, abyste se ujistili, že vás vaše cílová skupina může najít. Mezi klíčové patří výběr dobrého jména pro vaši show, popisné a přesvědčivé názvy epizod a psaní textů k epizodám. Může také pomoci mít vlastní web pro podcast, což výrazně zvyšuje vaši flexibilitu a možnosti přizpůsobení.

Pokud musíte používat sociální média
Pokud jste zvážili věci a cítíte, že negativa úplného ukončení všech sociálních médií převažují nad pozitivními, udělejte to.

Sociální média a podcasting
Tento článek není myšlen tak, aby vám řekl, opustťe všechny sociální sítě. Pokud máte rádi sociální média a máte pocit, že vám zlepšují život, rozhodně v tom pokračujte.

Mým záměrem je více ujistit lidi, kteří z jakéhokoli důvodu nechtějí používat tyto platformy, že nebudete znevýhodněni. Ve skutečnosti byste mohli mít velkou výhodu. Koneckonců, zatímco se plně a záměrně soustředíte na vytváření skvělého obsahu pro své publikum, vždy bude existovat další podcaster, který je zaneprázdněn hádkami na Facebooku.

Potřebujete další pomoc k podcástům?
Pokud si chcete uvolnit více prostoru pro věci, které opravdu s vašim podcastem pohnou, čtěte náš blog.