Series: Hovory z kabinetu

Hovory z kabinetu: #20 Jana Fryzelková – “Není slabost zjistit, že na něco nemám.”

Proč se dobrá praxe neobejde bez reflexe? Co začínající učitelé často nevědí? V čem se někdy vyplatí být supem? Jak začít učit, když za sebou nemám pedagogickou fakultu? Proč je důležitá supervize? Poslouchejte dvacáté Hovory z kabinetu. Líbí se vám podcast? Podpořte ho na https://www.pickey.cz/hovoryzkabinetu Inspirace z tohoto dílu: https://zacniucit.cz https://www.prirodovedci.cz http://tajnyucitel.wordpress.com https://www.ucitelnice.cz https://ema.rvp.cz https://www.denproskolu.cz

Více

Hovory z kabinetu: #19 Jana Straková – “Autorita není založena na bezchybnosti a neomylnosti”

V jaké kondici je české školství z pohledu dat? K čemu může být běžnému učiteli pedagogický výzkum? Proč není důvod, aby byly v České republice vzdělávací nerovnosti problém, ale proč přesto jsou? A jak vypadalo zakládání soukromých škol po revoluci? Poslouchejte devatenácté Hovory z kabinetu. Líbí se vám podcast? Podpořte ho na https://www.pickey.cz/hovoryzkabinetu Inspirace z…

Více

Hovory z kabinetu: #18 Aleš Sedlmeier – “S půlkou hodin nepočítám”

Co funguje pro posílení autority? Jaké nástrahy číhají na třídní učitele? Na co si dát pozor a na co nezapomenout? Proč se vyplácí mít rozplánovanou výuku? K čemu je vlastně dějepis? Přinese nový projekt restart výuky dějin? Poslouchejte osmnácté Hovory z kabinetu. Líbí se vám podcast? Podpořte ho na https://www.pickey.cz/hovoryzkabinetu Inspirace z tohoto dílu: Scio…

Více

Hovory z kabinetu: #17 Adam Šimůnek – “Nevnímám to jako krizi, ale spíš jako renesanci českého školství”

Jak funguje malotřídní škola? A jaké mýty o nich ve společnosti jsou? Je slovo ředitel spíš od „ředit“, nebo od „řídit“? Je možné dostat dopis z ministerstva kouzel? A co se stane, když dvakrát selže nahrávání podcastu? Poslouchejte sedmnácté Hovory z kabinetu. Inspirace z tohoto dílu: Wordwall revize.edu.cz Genetická metoda čtení Letní škola s iPadem…

Více

Hovory z kabinetu: Speciál: Úsměvy distanční výuky

Za chvíli to bude už rok, co jsme přešli na výuku online. Stálo nás to mnoho nervů, přineslo učení nových věcí, ale také různé vtipné zážitky. Zeptali jsme se vás na ně, poprosili o nahrávky a pak vše sestříhali.

Více

Hovory z kabinetu: #16 Pavlína Loňková – “Změna hodnocení je věc, která potřebuje čas. Pro spoustu lidí je to krok do neznáma.”

Co znamenají pojmy jako formativní a sumativní hodnocení? A co vlastně říká k hodnocení v pololetí Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy? S Pavlínou Loňkovou, učitelkou 1. stupně na ZŠ Labyrinth a členkou Učitelské platformy, rozebíráme nejen aktuální téma pololetního hodnocení, ale také všemožné učitelské tipy, saunu ve škole nebo jak spolu souvisí mravenci, cvrčci a…

Více

Hovory z kabinetu: #15 Petr Sucháček – “Vzdělávání prochází přes vztah”

Petr Sucháček učí budoucí učitele na Masarykově univerzitě, lektoruje nenásilnou komunikaci a působí v Otevřenu, kde se zabývá inovacemi v přípravě učitelů. Kromě témat spojených s přípravou učitelů dojde také na pedagogický výzkum, nebo na řadu dalších otázek. Jak funguje nenásilná komunikace a čím nám může pomoci? Proč je důležité věnovat ve výuce pozornost lidskému…

Více

Hovory z kabinetu: #14 Dagmar Grauová – “Celá ekonomika se dá vysvětlit na jednom rohlíku”

Dagmar Grauová učí na “učňáku”, mimo jiné také to, aby žáci dokázali dobře prezentovat svou práci a byli dobrými občany. Jak je to s tou ekonomikou a rohlíkem? Jaké mýty kolují o učňácích a lidech na nich? A jak může pomoci kuchařka v přípravě hodin nebo proč je dobré znát evakuační plán školy? Poslouchejte čtrnácté…

Více

Hovory z kabinetu: Speciál: Kovy

O tom, že každý učitel je influencer, o projektu Kovy řeší dějiny, o zpětné vazbě, o práci s chybou (nejen při natáčení videí) a o dalších tématech s populárním youtuberem, influencerem a spisovatelem Karlem Kovářem. Vyplňte nám také prosím anketu, ve které sbíráme zpětnou vazbu na podcast po roce fungování. Děkujeme.

Více

Hovory z kabinetu: #13 Ellen Pražáková – “Od září jsem měla jít na učňák, nakonec jsem začala učit.”

Ellen je studentkou druhého ročníku speciální pedagogiky na PedF UK a od minulého roku také prvostupňovou učitelkou. Řada z vás nám psala, ať je Ellen hostem Hovorů, a tak je tu. Proč člověk v prvním ročníku VŠ nastoupí za katedru a co to způsobí za trable? Jak se učilo z karantény a co tato výuka…

Více