Series: Quest

Quest: Půl hodiny nebo celou noc. Karetní Balatro a strategie Against the Storm se dají dávkovat i bingovat

Šárka podlehla karetnímu šílenství jménem Balatro. Hypnotická roguelite karetka stojí na pokerových figurách, o peníze a hazard v ní jde ale až v poslední řadě. Jarda se zase snaží uspokojit netrpělivou královnu v strategii Against the Storm, kde pořád prší a hodné harpyje šijí pláštěnky. Díl obsahuje píseň vytvořenou za pomoci umělé inteligence.

Více

Quest: ZX Spectrum, sausage fest a Holki. Dokument Game Story chce přiblížit českou herní historii

Nová dokumentární série Game Story mapuje vývoj českého herního průmyslu od prvopočátků v osmdesátých letech (tzv. od Fuky) až po současnost a výhled do budoucnosti. Pozadí vzniku slavných tuzemských her doplňuje o dobový kontext i virální videa. Moderátor Jarda Möwald vyzpovídal dva z jeho tvůrců, režiséra Štěpána „Foka“ Vodrážku a producenta Marka Nováka.

Více

Quest: Z mrtvých po vzoru Ježíše vstávají herní postavy i série. Hledání vajíček může být celoroční zábavou

Her s velikonoční tématikou sice moc není, Jarda, Šárka a Lukáš si ale přesto našli cestičku, jak křesťanské svátky propojit se svým oblíbeným koníčkem. Vstávání z mrtvých je totiž ve hrách překvapivě prevalentním námětem, stejně jako se to v nich hemží easter eggy. Hledání skrytých odkazů a narážek se navíc nemusíte oddávat jen o Velikonocích.

Více

Quest: Předělávka od podlahy: Final Fantasy VII Rebirth mění příběh jedné z nejlepších her všech dob

Fanoušci a fanynky RPG východní provenience letos zažívají nebývale silnou sezónu – leden jim dopřál Like a Dragon: Infinite Wealth, březen přináší Dragon’s Dogma 2 a na konci února vyšla druhá část remaku legendárního JRPG z roku 1997: Final Fantasy VII Rebirth. Jak se prostřední díl plánované trilogie vydařil a jak moc se odklání od originálu, rozebírá Šárka Tmějová s Jardou Möwaldem.

Více

Quest: Herní pelmel: Deskovka Dune Imperium funguje líp digitálně, Stalker překvapivě baví i na konzolích

Jarda s Lukášem se tentokrát rozhodli Quest zasvětit ne jedné, ne dvěma, ale rovnou desítce her. Dojde mezi nimi na digitální adaptace deskových her, auto-battler s roboty na nově kolonizované planetě, ale i na pokračování pramatky všech moderních akčních adventur s otevřenými světy.

Více

Quest: Helldivers 2 ukazují, jak se má dělat hra jako služba. Skull and Bones jsou odstrašujícím příkladem

Trend her s dlouholetou podporou, novým obsahem a nejrůznějšími sezónami pozorujeme několik posledních let. Jardovi, Šárce a Lukášovi se teď na discích sešly hned dvě novinky – kooperativní střílečka Helldivers 2 inspirovaná Hvězdnou pěchotou, ale také dlouho vyvíjené pirátské dobrodružství Skull and Bones.

Více

Quest: Propouštění v herním průmyslu je trend i honba za růstem, říká herní designérka Eva Grillová

Ačkoliv herní průmysl rok od roku roste, v posledních měsících prakticky neuběhl týden, kdy některé z prominentních studií či vydavatelství neoznámilo, že se chystá snižovat stavy, ruší rozpracovaný projekt či že rovnou zavírá. Jarda, Lukáš a Šárka si o nepříjemném trendu a jeho důvodech popovídali s herní vývojářkou Evou Grillovou.

Více

Quest: Fenomén Palworld si půjčuje nejen z Pokémonů, na rozdíl od nich se ale nebojí zbraní ani otroctví

Jarda s Lukášem tentokrát ve studiu přivítali vášnivého hráče Tomáše Urbánka, se kterým probrali aktuální herní trendy, třeba free-to-play střílečku The Finals, ale také hru Palworld, která si hned po svém představení vysloužila přezdívku „Pokémoni se zbraněmi“. Čím tahle dvojice uhranula miliony hráčů?

Více

Quest: Jak zahnat zimní chmury u her? Pomáhá nostalgie i nekonfliktní rutina

Únor je nejdepresivnějším měsícem v roce, kdy nedostatek slunečního svitu často začíná doléhat i na ty, kteří sezónními depresemi netrpí. Quest se zimní období rozhodl přečkat v teple domova, jak jinak než hraním. Které tituly Jardovi, Lukášovi a Šárce pomáhají vytrvat do jara?

Více

Quest: Japonské RPG Like a Dragon: Infinite Wealth sází na mix vážného dramatu a bizarní nadsázky

Série Yakuza se nedávno přejmenovala na Like a Dragon a pomalu se vzdaluje svým téměř dvacet let starým kořenům. Souboje inspirované reálným bojovým uměním vyměnila za hybridní tahový systém, stejně jako vystřídala hlavní hrdiny. Určitou původní DNA si ale uchovává i v osmém díle Like a Dragon: Infinite Wealth.

Více