DataCast

Ve světě zaplaveném daty, vítězí ten, kdo v nich umí plavat. V Datacastu sdílí své know-how zkušení majitelé, ředitelé a analytici - hrdinové, kteří pomocí dat zlepšují fungování firem. Bavíme se s nimi nejen o business intelligence a datových nástrojích, ale hlavně o tom, jak data využívat k lepšímu rozhodování a řízení, efektivnějšímu marketingu nebo rychlejším inovacím. Datacast pro vás vytváří společnost Keboola.

UvádíKeboola

Všechny epizody

Datacast: Martin Gernes (Ceska Sporitelna) – jak se delaji data v Bance

V Dalsim dile Datacastu jsem mel moznost vyzpovidat Martina Gernese (head of data tribe v Ceske Sporitelne). Spolecne s Pavlem Dolezalem jsme se Martina ptali na to, jak se vyvyjela data a celkove prace s daty v CSAS. Jake jsou ted nejvetsi vyzvy pro…

Datacast: David Kolinek (Ataccama) – Jak se stavi datovy produkt a co delaji v Ataccame

V dalsim dile DataCastu prijal pozvani David Kolinek @Ataccama. S Davidem jsem se bavili o tom, jaka byla jeho cesta k datum. Co dela momentalne v Ataccame a co vlastne dela Ataccama jako takova a treba i to, koho momentalne hledaji do tymu.

Datacast: Vaclav Wiesner & Tomas Horacek (Unicorn) – jak se zachranuji lesy pomoci dat z dronu

V dalsim dile DataCastu jsme se s Vaskem Wiesnerem a Tomasem Horackem bavili o jejich projektu z kuchyne Unicornu ve spolupraci s Ceskou Zemedelskou Univerzitou o tom, jak pomoci dronu bojuji proti kurovcove kalamite a jak se jim dari zachranovat…

Datacast: Jan Matas & Elizabeth Dlha – Deepnote platformy pro data science

V tomto dile si povidame s Betkou a Janem o tom, co je to Deepnote. ( ) Proc jsou to super data science notebooky. Jak u nich funguje real time collaboration a jak se dela technologicky cesko slovensky start up ze San Francisca.

Datacast: Martin Fiser {Keboola} – povidani o datovych platformach

V dalsim dile se dozvite, jak se Martin propracoval k praci v datech, jak se zorientovat v dnesnim svete, ktery zacina byt zavaleny vsemoznymi datovymi a integradcnimi platformamy. Probereme si blize data operations platformy a k jakym trenduv datovy…

Datacast: Jakub Dobias – Data vs Fotball aneb cesky Moneyball

S Kubou Dobiasem (11hacks) si povidame o tom, co dela 11hacks a jak se da spojit laska k fotbalu a datova analytika. Kuba pomaha delat fotbalovym klubum spravna rozhodnuti nad daty a pomaha jim napriklad v oblasti scoutingu hracu. 

Datacast: Tomáš Doležal – Real time analytika a platforma BitSwan

Dneska pro vás mám další epizodu už 15. a tentokrát jsem se bavil s Tomášem Doležalem z firmy LibertyAces, která vyrábí a provozuje platformu BitSwan (což je platforma na zpracování realtime dat). Celý tento díl je úvod do…

Datacast: Lukáš Uhl – příběh Zootu v době Covidové

Lukáš Uhl přijal znovu pozvání do DataCastu. Dozvíte se příběh Zootu, který už Lukáš zmiňoval několikrát v jiných rozhovorech, my se ale hlavně podíváme na to, jak si vede Zoot v době korona krize. Jaká rozhodnutí musel Lukáš…

Datacast: Petr Šimeček a Pavel Doležal COVID-19 speciál!

Podarilo se mi ukradnout hodinu casu Pavla Dolezala a Petra Simecka a nahrat vzdalene rozhovor o tom, jaky to je spolupracovat s vladou. Jak probihala spoluprace od prvniho dne a jak vznikla chytra karantena. Dostaneme se k tematu, jak se pripravit a…

Datacast: Adam Votava (Chief Data Scientist at The SQN Way) nejen o tom co je to data science

S Adamem se bavíme o tom, co je podle něj data science, jak by měl Data scientista nebo tým pomáhat kolegům a firmě jako takové. Jaké jsou Adamovi zkušenosti z ČSOB a pak z druhého břehu, kdy založil a úspěšně sfúzoval data science…

Datacast: Mirek Lapour (Linet) o inovacich nejen v datech

Dalším hostem Datacastu #11 je Mirek Lapour(CIO ). S Mirkem jsme se nebavili úplně o datech, ale spíše o jeho zkušenostech z obou břehů, jak toho businessového v roli šéfa inovací například v Makru, tak z toho technického, jako CIO…

Datacast: Jirka Hana a Petr Hamerník o tom, co dělá Geneea a o zpracovaní přirozeného jazyka

Hosty 10. dílu Datacastu jsou Jirka Hana a Petr Hamerník ze společnosti Geneea. Bavíme se o tom, jak vznikla Geneea, co dneska dělá a obecně o problematice NLP (zpracování přirozeného jazyka). Dozvíte se například, kde se NLP využívá…

Datacast: Ondřej Tichý a Ondřej Krátký o tom, jak pracují s daty v Liftagu

Hosty devátého dílu Datacastu jsou Ondřej Krátký a  Ondřej Tichý. Budeme se bavit, co zajímavého dělají v Liftagu s daty, co je podle nich “smart cities”, jaká data dávají řidičům, ale hlavně o tom jak a na čem Liftago buduje…

Datacast: Milan Merglevský (Ecommerce-academy.cz) o datech v marketingu

Hostem osmého dílu DataCastu je Milan Merglevský, zakladatel . Povídání bude o ceně datového know-how v e-commerce, jak jsou na tom markeťáci při práci s daty. Probereme jejich úskalí při vyhodnocování marketingových investic a…

Datacast: Jakub Balada (Apify) o web scrapingu a využití nástroje Apify

Tentokrát pro vás máme technologičtější téma a tím je . O tom, jak automatizované získávání dat z internetu funguje, co se s takovými daty dá pak dělat a jak se na tuhle problematiku dívá právo povídal , spoluzakladatel českého…

Datacast: Petr Huňka (Rohlík.cz) o přechodu z GoodData na Tableau a tom, jak BI nachází spojence napříč firmou

Pokud se zeptáte, jaká česká firma je příkladem data-driven přístupu, pak nás jako jeden z prvních napadne právě Rohlík.cz. Jedničku v on-line nákupu potravin uvádět nemusíme, zato šéfa BI týmu vám představíme s velkým…

Datacast: Radek Hájek (Kofola) o restartu Business Intelligence v Kofole

V pátém díle našich datových podcastů jsme si povídali s Radkem Hájkem, šéfem business intelligence v Kofole. Řešili jsme, co to vlastně Kofola je, jaké jsou její brandy, jak funguje Radkův BI tým a Jakuba samozřejmě zajímalo, jak…

Datacast: Martin Fridrich (Alza.cz) o tom, jak se dělá data science u české e-commerce jedničky

Do čtvrtého dílu našich datových podcastů přijal pozvání , vedoucí všeho datového v Alza.cz. Původně si do Alzy šel jen rozšířit své dovednosti v informačních technologiích, dnes však vede tým data science a business…

Datacast: Michal Najman (Meteopress) o využití dat o počasí a inovacích v meteorologii

Ve třetí epizodě DataCastu je hostem Michal Najman, CEO a majitel informační služby o počasí Meteopress, která mj. vytváří nejnovější síť vlastních meteoradarů. Jakub Turner se Michala ptal na to, jak transformuje Meteopress a…

Datacast: Lukáš Uhl (Dáme Jídlo, Pietro Filipi…) – o datech a change managementu

Lukáš Uhl v minulosti pracoval jako konzultant ve společnosti McKinsey. V České republice vybudoval DámeJídlo.cz a po akvizici od Delivery Hero se přesunul na německou centrálu s úkolem vybudovat tuto logistickou platformu i v ostatních…

Datacast: Michal Buzek (Heuréka) o sjednocení reportingu napříč 9 zeměmi a vytvoření nové služby pro 50 tisíc e-shopů v ČR a SK

V prvním díle podcastu DataCast byl hostem Michal Buzek. Michal je vedoucí analytického oddělení v Heurece, má na starosti BI a analýzu. Jeho 3 hlavní úkoly v Heurece jsou: zlepšit a zprostředkovat data pro jednotlivé oddělení,…