Jak na sítě

Rozhovory o sociálních sítích a social media marketingu. Každé druhé úterý skvělý host, příklady z praxe a spousta inspirace.

UvádíEliška Vyhnánková

Všechny epizody

Jak na sítě: Martin Vymětal: Ekonomika pozornosti

“Věřím, že když značka začne přemýšlet jako redaktor, tak dosáhne v dlouhodobém horizontu hlubší pozornosti,” řekl mi Martin Vymětal, spoluzakladatel a obchodní a marketingový ředitel agentury Boomerang. Povídali jsme si o ceně pozornosti v současném marketingu, o tom, co znamená hodnotný obsah i o konkrétních případech dobře fungujících značek. Je důležitější hodnota nebo atraktivita? Jakým způsobem hledá Boomerang témata pro klienty? Které čtyři agentury v ČR dělají podle Martina nejlepší obsah?

Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Michaela Slussareff: Hry, sítě, děti

Není potřeba být expertem na sítě, stačí se zajímat, umět nastavovat hranice a přidat k tomu vřelost, říká Michaela Slussareff, autorka skvělé knihy s názvem Hry, sítě, porno. Povídaly jsme si o tom, jak být tím nejlepším parťákem pro děti a puberťáky ve světě, kterému mnohdy rozumějí mnohem víc, než my sami. Je důležitější kontrola nebo důvěra? Jak rozeznat příznaky závislosti? Jak poznat, jestli je dítě na sociální sítě už připravené?

Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Aneta Martinek: Průzkum #HolkyzMarketingu

Víc než polovina respondentek bere méně než 40 tisíc korun – to vyšlo z průzkumu, který v roce 2022 udělaly #HolkyzMarketingu. S Anetou Martinek jsme prošly všechna získaná data a ptala jsem se i na to, jak situaci zlepšit. Jak ze strany uchazeček, tak ze strany zaměstnavatelů, protože ne vždy jde jen o peníze. Kvůli čemu markeťačky odcházejí jinam? Co od zaměstnavatele očekávají? Jak připravit správný inzerát? V čem všem v současné době #HolkyzMarketingu vzdělávají komunitu?

Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Anna Zemanová: Kampaň Danuše Nerudové na sítích

Jaké to je, spravovat sociální sítě prezidentské kandidátce? To byla hned moje první otázka pro Annu Zemanovou, která patří do digitálního týmu Danuše Nerudové. Povídaly jsme si o průběhu celé kampaně, využití TikToku, BeRealu nebo Redditu, zapojení rodiny i navazující spolupráci s týmem Petra Pavla. Mohou sociální sítě vyhrávat volby? Co se povedlo a nepovedlo očima týmu? Co si do praxe odnést z politické kampaně na sítích?
Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

❤️ Podcast se natáčel v prostorách Studia D20 na pražském Smíchově. Moc děkujeme.
🔥 Rozhovory Jak na sítě najdete i na YouTube: https://jakn.site/youtube-odber

Jak na sítě: Marie Heřmanová: Mohou sítě za všechno?

Pozitivních věcí na sociálních sítích je spousta, my máme ale vždycky tendence se soustředit na ty negativní, řekla mi v úvodu našeho rozhovoru Marie Heřmanová. Jako antropoložka se věnuje i sociálním sítím, dezinformacím nebo hate speech. Polarizuje se společnost, nebo ji polarizují sítě? Mají sociální sítě vůbec kapacitu plně chránit své uživatele? Pomohlo by, kdybychom měli všichni ověřené účty?
Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Karel Dytrych: Marketing ve Freelo

Karel Dytrych je spoluzakladatelem a hlavní tváří Freelo. Sice v rozhovoru říkám, že jejich službu nepoužívám, ale mezitím jsem se stala nadšeným uživatelem a musím říct, že od té doby je pro mne komunikace na projektech výrazně přehlednější. S Karlem jsme si povídali o budování značky a celém marketingu Freela. Jak vznikla námořnická hantýrka v komunikaci? Proč vkládají tolik sil do webinářů zdarma? Jaký je proces správy jejich sociálních sítí?

Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Ondřej Sláma: Historie a budoucnost online reklamy

Ondřej Sláma nabíral zkušenosti s online marketingem jak v zahraničí, tak při vedení vlastní agentury a spoluprací s velkými českými značkami. Ptala jsem ho na historii, současnost i budoucí možnosti online reklamy. Jak se budou redukovat možnosti marketérů v cílení a vyhodnocování? Jak to ovlivní přemýšlení o celém výkonnostním marketingu? Je něco lepšího, než současné reklamní systémy?

Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Jakub Dresler: Práce v agentuře

Protože mám minimální zkušenosti s prací v agentuře, byla jsem na povídaní s Jakubem Dreslerem obrovsky zvědavá. Jakub vede social media tým v Taste. Ptala jsem se ho nejen na to, jak například vybírá členy do týmu a jaké zkušenosti musí mít juniorní uchazeč, ale i na práci s klienty. Kolik času tráví v Taste přípravou na tendr? Jak si udržet důvěru klienta? Kolik lidí odchází z agentur na volnou nohu?

Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Eliška Martynková: Jak na podcast

Eliška Martynková stojí za kvalitou celého podcastu Jak na sítě. Zatímco si povídám se svými hosty, ona za světly kontroluje zvuk a kamery, zařizuje celou produkci a připravuje všechny výstupy. Pro klienty se stará nejen o podcasty, ale pracuje i jako tvůrce videí. Společně jsme si popovídaly o tom, jak technicky podcasty vytvářet od nejlevnějších variant až pro pokročilejší technická nastavení. Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Jana Bártíková: Tipy a triky pro LinkedIn

S Janou Bártíkovou sdílíme velmi podobné nadšení pro sociální síť LinkedIn. Probraly jsme nové funkce, algoritmy, hashtagy, dlouhé články a newslettery nebo vhodnou strategii propojování. Můžou na LinkedInu fungovat skupiny? K čemu slouží autorský mód? Kolik času Jana na LinkedInu tráví?

Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Petra Dolejšová: Právní novinky v marketingu

Petru Dolejšovou už znáte velmi dobře. Ostatně byla i prvním hostem podcastu Jak na sítě. Dva roky utekly jako voda a o nová marketingově-právní témata nebyla nouze. Blíží se Digital Act, změny v ochraně spotřebitele, Privacy Shieldu, zpřísňují se kontroly cookies a zbyla chvilka i na Morejta. Nevíte, o čem je řeč?

Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Marek Odehnal: Získávání klientů v investičním poradenství

Posloucháte poslední díl před letní pauzou. Těším se na vás zase v září.
Marek Odehnal má za sebou mnohaleté zkušenosti s finančním poradenstvím a v současné době se stará o klienty ve vlastní poradenské firmě. Povídali jsme si o rozdílech v budování značky a získávání nových klientů jak pod velkou firmou, tak v rámci vlastního podnikání. Jak hledat zajímavá témata v přehlcené komunikaci na sociálních sítích? Proč Marek nepoužívá placenou propagaci? Jaké další kanály považuje za důležité? Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Tino Hrnčiar: Life is Porno

Když něco neexistuje a chybí ti to, tak to prostě udělej, říká Tino Hrnčiar a zdá se, že se tím řídí celý život. Má za sebou spousty skvělých věcí od Life is Porno až po nejnovější NFT projekt Rumpel.

Povídali jsme si o podnikání, sociálních sítích, kreativitě i realizaci nových nápadů. Myslí si Tino, že se dá kreativita naučit? Jak začít, když máme v plánu něco fenomenálního? O čem je vlastně web 3.0?

Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Janka Chudlíková: Online vzdělávání a osobní značka

Janka Chudlíková pracuje jako lektorka, mentorka a koučka. V posledních letech se věnuje i digitálnímu vzdělávání, k čemuž samozřejmě patří propagace na sítích. Jaká byla její cesta k onlinu? Jaké jsou podle ní nejdůležitější body úspěchu? Kde bere všechnu tu svoji nezdolnou energii? Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Milan Formánek: Publikační plán není strategie

Tentokrát jsem se skoro neptala a jen nadšeně poslouchala. Milan Formánek pracoval 14 let v Red Bullu, vedl kreativní agenturu Zaraguza a jako konzultant a lektor má za sebou zkušenosti se stovkami firem a značek. Povídali jsme si o úplně nejdůležitější součásti marketingu – o strategii. Kde získávat data pro výzkum? Jak přemýšlet o segmentaci? Jak přesvědčit nadřízené o investování do značky? Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Jiří Rostecký: MladýPodnikatel.cz

Jirku Rosteckého pravděpodobně znáte jako Mladého podnikatele. Má za sebou vysoké stovky rozhovorů s podnikateli a zkušenými odborníky a díky nim společně se svojí komunitou získává už roky praktické know-how o byznysu všech velikostí. Ptala jsem se ho jak na jeho osobní marketing, tak na zkušenosti jeho hostů. Jaká jsou očekávání sociálních sítí v budoucnosti? Kde se vzdělávat a brát informace? Jak co nejefektivněji poslouchat podcasty? Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Adam Pýcha: Knihy Dobrovský

Ti, kteří tvrdí, že organika nefunguje, to pořádně nezkusili,” říká Adam Pýcha, ředitel marketingu Knihy Dobrovský. Povídali jsme si spolu o facebookové skupině Knižních závisláků, o vedení a výběru těch správných lidí do týmu, zákaznické péči i rozpočtech. Zajímá vás, jak dělají Knihy Dobrovský sociální sítě? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Daniel Šilha: Placené kampaně na LinkedInu

Placené kampaně na LinkedInu nejsou zrovna nejoblíbenějším místem, kde češi utrácejí peníze za propagaci. Což je podle mne škoda. S Danem Šilhou jsme probrali strategie, formáty, umístění, možnosti cílových skupin, i to, s jakým rozpočtem ideálně počítat. Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Jonáš Čumrik: Generace Z jako cílová skupina

S Jonášem jsem se poprvé potkala před šesti lety, když se stal lektorem na mé Social Media Akademii. Od té doby je na dálku mým průvodcem ve světě a komunikaci mladších generací. Takže společné téma bylo jasné – Generace Z. Patří do vaší cílové skupiny? Pak vás tenhle rozhovor rozhodně bude zajímat.

Jak na sítě: Ondřej Kolek: Esporty a marketing

S Ondrou bych si o marketingu mohla povídat klidně dalších pár hodin. V posledních letech se zaměřil na komunikaci esportu a to bylo naše hlavní téma. Probrali jsme i sociální sítě, o kterých jste v podcastu zatím moc neslyšeli – Twitch, Discord nebo Reddit. Zajímá vás pohled za oponu elektronických sportů? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Po krátké pauze, které si ani nevšimnete, se s novými rozhovory vrátím v novém roce. ❤️

Jak na sítě: Filip Milde: Manželství pro všechny na sítích

** Omluvte prosím zhoršenou kvalitu zvuku v tomto díle **
Iniciativa Jsme fér usiluje o manželství pro všechny. Sociální sítě jsou pro ně zásadní jak v komunikaci s novináři a veřejností, tak ve fundraisingu, získávání podpory i pořádání akcí. Filipa jsem se ptala, jak přemýšlí o cílových skupinách na jednotlivých sítích nebo jak pracuje s hejtry. Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Václav Staněk: Vasky a sociální sítě

Václav Staněk založil obuvnickou značku Vasky v sedmnácti letech. Dnes, o pár let později, mají Vasky stamilionové obraty, silnou značku a expandují. Povídali jsme si samozřejmě o sociálních sítích. Jaká je strategie Vasky? Proč Vašek vlastní i marketingovou agenturu? Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, za chvíli se vše dozvíte.

Jak na sítě: Petr Kotík: Amazing Places

Petr Kotík je zakladatelem nádherného projektu Amazing Places. Kouzelná místa nejen v Česku (jak zní jejich podtitul) jsou jedním z nejvýraznějších projektů cestovního ruchu na sociálních sítích. Jak se jim podařilo získat statisíce sledujících? Na co se zaměřit při propagaci ubytování? Jak probíhá spolupráce s influencery? Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Daniel Pražák: Sociální sítě ve školách

Daniela Pražáka byl chtěl mít za učitele každý. Nebo to tak alespoň z jeho sociálních sítí vypadá. Povídali jsme si spolu právě o vlivu sociálních sítí na mladou generaci, ale i o tom, jak digitální technologie pozitivně mění způsoby výuky. Zajímá vás, jestli má víc dětí Facebook nebo Tinder? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Martin Kavka: Hasiči Praha

Martin Kavka založil v roce 2017 twitterový účet @HasiciPraha. V současné době má přes 21 tisíc sledujících a je důležitým nástrojem komunikace s veřejností i médii. Jakou roli hrají sociální sítě v práci tiskového mluvčího? Jak probíhá komunikace při zásahu? Musel někdy Martin smazat příspěvek? Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, zanedlouho se vše dozvíte.

Jak na sítě: Dorota Kajfoszová: Zaměstnanci jako ambasadoři

Dorota Kajfoszová má bohaté zkušenosti s online komunikací v korporátním světě. Už přes rok je zhodnocuje jako konzultantka na volné noze a zapojení zaměstnanců na sociálních sítích je obrovské téma pro nás obě. V rozhovoru jsme si povídaly o tom, jak by měly firmy s ambasadory pracovat, jak vytipovat ty správné zaměstnance, jak je motivovat i jak to všechno měřit a vyhodnocovat. Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, za chvíli se vše dozvíte.

Jak na sítě: Holky z Marketingu: O budování komunit

Holky z marketingu existují sedm let a na Facebooku mají téměř 28 tisíc členek. Dávno už ale přerostly facebookovou skupinu. S Anetou a Pavlínou jsme si povídaly o tom, jak budovat komunity, jestli je možné je vytvářet s byznysovým záměrem a na co všechno se připravit nejen při jejich moderování. No a taky jsem se ptala, kam můžou kluci. Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, za chvíli se vše dozvíte.

Jak na sítě: Jana Florentýna Zatloukalová: Důvěra je to nejdůležitější

Jana Florentýna Zatloukalová je autorkou velmi úspěšných kuchařek. Zároveň má velkou komunitu na sociálních sítích a její web má mezi půl až jedním milionem návštěvníků měsíčně. Jaký je její recept na úspěch? Které principy obsahového marketingu jsou pro ni zásadní? Jak do toho všeho zapadá Jany láska k matematice a logice? Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, za chvíli se vše dozvíte.

Jak na sítě: Jakub Kalenský: Dezinformace

Dezinformace. Pro některé hodně barevný e-mail, co chodí prarodičům, pro jiné téma informační války a ovlivňování cizích vlád skrze veřejné mínění. Mým hostem byl tentokrát Jakub Kalenský, analytik amerického think tanku Atlantic Council a přední odborník právě na dezinformace. Jaká je situace v ČR? Je možné s dezinformacemi účinně bojovat? Jak se jim bránit i na osobní úrovni? Pohodlně se usaďte, za chvíli se vše dozvíte.

Jak na sítě: Václav Blahout: Clubhouse

Clubhouse! Nejskloňovanější sociální síť posledních týdnů. Pro některé zatím nedosažitelná, pro jiné už zašlá sláva. S Václavem Blahoutem jsme si popovídali o jejím potenciálu, hrozbách, bezpečnosti, možnostech firemní komunikace i plánech do budoucna. Václav je na Clubhouse od prvních dní v ČR, pravidelně tu moderuje marketingové místnosti a sleduje, jaké novinky se na téhle audioplatformě odehrávají. Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte, za chvíli se vše dozvíte.

Jak na sítě: Honza Páv: Marketingový výzkum

Honza Páv má na svém webu napsáno: “Baví mě zjišťovat, jak lidé přemýšlejí a jak se rozhodují.” Jedním z jeho posledních projektů je agentura Makevision, ve které se s kolegy věnují kvalitativnímu výzkumu. Probrali jsme spolu, proč právě výzkum může obrovsky pomoct vašim službám, produktům, nebo značce samotné. A hlavně – jak takový výzkum dělat. Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte a pusťte si náš rozhovor.

Jak na sítě: David Duc: Čtvrt milionu sledujících na TikToku

Na Duca jsem poprvé narazila jak jinak než na TikToku. V současné době má na téhle sociální síti víc než čtvrt milionu sledujících, je úspěšným lektorem a konzultantem. Zajímá vás, jak na TikToku uspět? Jestli to vůbec je sociální síť pro vás marketing? Pohodlně se usaďte a pusťte si rozhovor.

Jak na sítě: Michal Špaček: Bezpečnost na internetu

Podcast Jak na sítě jsem vytvářela právě kvůli rozhovorům jako je ten s Michalem Špačkem. Bavili jsme se o bezpečnosti na internetu, což je velmi aktuální téma. Tahle epizoda je povinná pro všechny. Dozvíte se v ní, jak ochránit svoje účty na sociálních sítích, jak na bezpečná hesla a jak nenaletět podvodníkům. Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte a pusťte si rozhovor.

Jak na sítě: Petr Mára: Lidi mají rádi lidi, proto influencer marketing funguje

Petr Mára je certifikovaným Apple trenérem, věnuje se produktivitě a novým technologiím. Před několika roky částečně přepnul i do tvorby obsahu a na YouTube má v současné době přes 130 tisíc sledujících. Zajímá vás, jak přemýšlí o aktuálních trendech, nových formátech a placených spolupracích? Jakou má byznysovou strategii? Jaký vliv na něj měl rok 2020? Pohodlně se usaďte, za chvíli se vše dozvíte.

Jak na sítě: Lucie Macháčková: Česká televize na sítích

Lucie Macháčková pracuje jako “vedoucí nelineárního selfpromotion a inovací” v České televizi. Zeptala jsem se na kratší verzi a ona odvětila, že v tomto uspěchaném světě zkratek netřeba 🙂 Kromě jiného je i skvělá moderátorka a stand-up komička. Povídaly jsme si o kampani k seriálu Most, GIFech s Cimrmany, ale i o tom, jak prakticky řeší správu více než 150 účtů na sociálních sítích. V deseti lidech. Zajímá vás to? Pohodlně se usaďte a poslechněte si podcast.

Jak na sítě: Adriana Černá: Social media marketing v neziskové organizaci Člověk v tísni

Adriana Černá pracuje pro Člověka v tísni už deset let. Aktuálně na pozici digitální stratég. Má nepřeberné zkušenosti s komunikací na sociálních sítích. Zajímá vás, jak velký má Člověk v tísni tým? Jak řeší krizovou komunikaci? Jakým způsobem investují do placených kampaní? Pohodlně se usaďte a pusťte si video.

Jak na sítě: Adam Zbiejczuk: Reklamy na TikToku a dokument Social Dilemma

Když jsem začínala objevovat svět sociálních sítí, Adam Zbiejczuk už byl jednou z jeho nejvýraznějších tváří. Rozhovory s ním mě nikdy nepřestanou bavit. V podcastu jsme si povídali o TikToku, jeho reklamních možnostech, novém netflixovém dokumentu Social Dilemma, a obecně o budoucnosti sociálních sítí. Zajímá vás, kam tenhle kolotoč směřuje? Pohodlně se usaďte a pusťte si podcast.

Jak na sítě: Michal Souček: Budování osobní značky (nejen) v realitách

Jsem realitní makléř a tvořím lepší realitní svět. To o sobě na webu říká Michal Souček. Pro spoustu kolegů z praxe je vzorem nejen v marketingu. Povídali jsme si o tom, jak startovat social media marketing na zelené louce, co poradit těm, kteří nechtějí být na sítích vidět, jaký obsah vytvářet a že ideální je se obsahem nesnažit prodávat, protože to prostě nefunguje. Začínáte podnikat? Budujete osobní značku? Nevíte, kde začít? Zajímá vás jak? Pohodlně se usaďte a pusťte si video.

Jak na sítě: Petra Dolejšová: Právo a influencer marketing

Advokátka Petra Dolejšová se věnuje právu v oblasti marketingu, médií, e-commerce, GDPR, ochrany značky a autorských práv. A taky školí. Skvěle! Povídaly jsme si o tom, jak bez zaškobrtnutí spolupracovat s influencery, označovat spolupráce, co si pohlídat ve smlouvách. Taky trošku o autorském právu, GDPR, Privacy shieldu a připravované novele autorského zákona. Ten zasáhne i obsah na sociálních sítích. Zajímá vás jak? Pohodlně se usaďte a poslechněte si podcast.