Quest

Hrajete hry? Nebo jste je třeba kdysi hráli, a teď nevíte, kde s nimi znovu začít? Ať už spadáte do jakékoliv kategorie, pořad Quest si dal za cíl vás jejich světem provést.

UvádíČeský rozhlas

Všechny epizody

Quest: Příšera, potvora, enemák. Proč je zabíjení ve hrách zábavné a co to vypovídá o hráčích?

Jarda, Lukáš a Šárka ve studiu tentokrát přivítali herního vědce Jaroslava Švelcha. Společně probrali jeho novou knihu Player vs. Monster, která mapuje historii herních protivníků za uplynulé půlstoletí, nejoblíbenější příšery, které se jim vryly do paměti, ale i co obnáší výzkum videoher jako takových.

Quest: Moderní předělávka ikonické strategie Pharaoh: New Era dává na odiv, v čem je její originál lepší

Remaky, remastery a všemožné další rebooty herních klasik jsou v kurzu. K navrátivším legendám se nově připojila i milovaná egyptská budovatelská strategie Pharaoh z roku 1999, kterou Jarda řadí k nejlepším hrám všech dob. Proč se na tenhle seznam Pharaoh: A New Era navzdory snahám tvůrců nedostane?

Quest: Superhrdinské Marvel’s Midnight Suns jsou napůl randící simulátor, napůl taktická tahová strategie

Jarda, Lukáš a Šárka si tentokrát vzali na paškál taktické RPG z komiksového univerza, Marvel’s Midnight Suns. Jak se studiu Firaxis povedlo zkombinovat simulátor běžného života superhrdinů s komplexním soubojovým systémem, který do klasické formulky netradičně zamíchal karty?

Quest: Inspiruje mě výtvarné umění i snění, říká autor průzkumnické hry Afterglitch Vladimír Kudělka

Možnost si tvořit po svém bez ohledu na případný úspěch je pro herního vývojáře Vladimíra Kudělku prioritou. Svojskosti tak dal průchod jak ve svém debutu Rememoried z roku 2015, tak i v nedávné explorativní sci-fi adventuře Afterglitch. V obou případech se ale dostavil i onen případný úspěch – první hra mu vydělala dost na vývoj druhé, která se dočkala rovnou dvou nominací na ocenění prestižního festivalu nezávislých her IGF.

Quest: Jak se od dob Člověče, nezlob se! změnila pravidla? Deskovky můžete hrát, i když nemáte kamarády

Jarda, Lukáš a Šárka tentokrát ve studiu přivítali svého kolegu, moderátora Wavu, miláčka posluchačského publika a milovníka deskových her všeho druhu, Jardu Petříka. Ten si s Jardou-nehostem zanotoval ohledně módních trendů i stálic na stolním poli a Lukáše se Šárkou se společně pokusili přesvědčit, že jsou deskové hry zábava.

Quest: Hogwarts Legacy je skvělý první pokus. Těží z nostalgie generace, která vyrostla na Harrym Potterovi

Generaci největších fanoušků a fanynek Harryho Pottera už dávno není -náct. Na herní splnění své fantazie o virtuálním studiu na škole čar a kouzel v Bradavicích si od dokončení filmové ságy museli počkat skoro dvanáct let. Hogwarts Legacy hravě zvládne splnit některé jejich sny, v jiných aspektech ale výrazně pokulhává.

Quest: Croc, velitelka Shepard, Hejhači Mišima. Která herní postava by nejlíp vykonávala prezidentský úřad?

Druhé kolo historicky třetí přímé volby prezidenta České republiky je v plném proudu. Do Questu sice nezavítá Marcela Augustová, ale Jarda s Šárkou a Lukášem se rozhodli rozseknout odvěkou otázku: Která postava z četných herních světů by na příštích pět let usedla do prezidentského křesla, kdyby nebyla pouze fiktivním shlukem pixelů?

Quest: Principy věžové obrany. Žánr tower defense ušel od arkádových automatů dlouhou cestu

Žánr tower defense alias věžová obrana tvoří společně se spoj tři a manažerskými tycoony jeden z pilířů bezplatných her v prohlížeči. Jejich vývoj ovšem neskončil ani v osmdesátých letech na automatech, ani u freewarových titulů na sociálních sítích a mobilech. Tower defense hry nezmizely – jen se v žánrovém mixu distribuovaných titulů přetavily v herní mechanismy.

Quest: Škola čar a kouzel, lovci upírů i návraty na vesmírné stanice. Herní plán roku 2023 zvěstuje hojnost

Moderátoři Questu oslavili příchod nového roku po svém – očekáváním chystaných letošních titulů, ale především již tradičními predikcemi herních věcí budoucích a zároveň zhodnocením předpovědí loňských a předloňských. A že by se v některých překvapivě přesných pesimistických odhadech raději mýlili!

Quest: Herní rok 2022 byl plný důvodů, proč se těšit na 2023. Bilancujeme hry, které přesto zvládly vyjít

Jarda se Šárkou se sešli u silvestrovského speciálu bez chlebíčků a šampaňského, aby si společně hezky zabilancovali uplynulý rok. Seznali, že mezi spoustou smutných událostí poskytl hrám hromadu odkladů a dalších příležitostí se těšit na ten příští, který by po letmém pohledu do herního kalendáře měl být mnohem našlapanější.

Quest: Diablo se dá interpretovat jako vrcholně křesťanská hra, říká farář Petr Wagner

Advent vrcholící Štědrým dnem patří k nejvýznamnějším křesťanským svátkům, a tak si Jarda s Lukášem do studia tentokrát pozvali Petra Wagnera, jednoho z moderátorů pořadu Hergot!, ale také faráře Československé církve husitské. Společně probrali nejen to, jestli muži a ženy víry mohou hrát hry, ale společně přišli i na to, jak všudypřítomné jsou v nejpopulárnějších titulech biblické náměty.

Quest: The Game Awards si existenci obhájí snáz než Oscaři. Stávají se nejdůležitější herní událostí roku?

Minulý týden, v noci na 9. prosince, se podeváté v řadě předávaly ceny The Game Awards. Sošku za nejlepší hru roku 2022 si odneslo studio FromSoftware za Elden Ring, který se ocenění dočkal v dalších třech kategoriích. Nejvíc nominací proměnil God of War Ragnarök s šesti výhrami.

Quest: Nový díl závodní série Need for Speed Unbound překvapuje stylizací a po letech i kvalitou

Hráče a hráčky, kteří mají potřebu rychlosti, už víc než 28 let pravidelně zásobuje závodní série Need for Speed – čerstvý přídavek s podtitulem Unbound přichází po tříleté pauze s otevřeným městem a netradiční stylizací, která kombinuje realistická auta a prostředí s cel-shadovými komiksovými prvky. A především je pořádnou jízdou.

Quest: Když se spojí Jméno růže a Disco Elysium: Detektivní Pentiment není jen oživlou středověkou kronikou

Studio Obsidian v minulých dnech vydalo svou detektivní adventuru Pentiment, která se od zbytku jeho tvorby liší hned v několika ohledech – kupříkladu v ní nejsou žádné souboje, odehrává se v Bavorsku v 16. století a vývojářský tým v ní dává plný průchod svému nadšení do evropské historie.

Quest: Z boha války otcem puberťáka. God of War Ragnarök je opět nabitý severskou mytologií, emocemi i akcí

Když se po letité pauze v roce 2018 vrátila série God of War, stala se okamžitým příkladem toho, jak lze obnovit zašlý lesk herních značek. Čerstvý God of War Ragnarök už sice podobnou revoluci neslibuje, ale pokračuje v nastaveném trendu, což minimálně fanouškům a fanynkám předchozího dílu k dosažení pomyslné laťky nejspíš bude stačit.

Quest: V kampani nového Call of Duty: Modern Warfare II se to hemží kulturní apropriací a stupiditou

Call of Duty: Modern Warfare 2 sice už jednou vyšlo v roce 2009, ale nenechte se zmást. Nový díl, který v podtitulu zaměňuje arabskou číslici za římskou, není žádným remakem, ale naprostou novinkou, která ideologicky na 13 let starou epizodu v mnohém odkazuje. Jinak se ale snaží tvářit čerstvě. Vyjma grafické stránky to ale není žádná sláva.

Quest: Máte po Prstenech moci chuť na víc Pána prstenů? Ukojit ji může třeba Lord of the Rings Online

Skončila první sezóna seriálu Pán prstenů: Prsteny moci z produkce amerického Amazonu. Názory na něj se různí, spousta diváků a divaček se ale shodne na tom, že po jejím zhlédnutí nemá světa J. R. R. Tolkiena dost, případně si chtějí spravit chuť. Pokud už knižní předlohu znáte nazpaměť stejně jako filmy Petera Jacksona, možná vás potěší fakt, že i herní knihovna Pána prstenů je poměrně bohatá a má co nabídnout příznivcům nejrůznějších žánrů.

Quest: Českou RPG adventuru 1428: Shadows over Silesia mohou hrát i nevidomí, je ale jaksepatří tuhá

Jarda se s Lukášem a Šárkou podělí o své dojmy z hraní 1428: Shadows over Silesia, tuzemské RPG fantasy adventury, která je z větší části dílem jediného vývojáře, Petra Kubíčka alias KUBI Games. Společně pak také přicházejí s doporučeními na méně často zmiňované české hry, které si ale nezaslouží být zapomenuté.

Quest: Laskavý humor adventury Return to Monkey Island není boomerský, renesanci žánru ale nespustí

Kdo z fanoušků a fanynek adventur by neznal Monkey Island. Když jeho duchovní otec Ron Gilbert na začátku roku oznámil návrat populární pirátské série pod svou taktovkou, setkal se s nadšením pamětníků i poměrně drsnou kritikou zvoleného výtvarného stylu. Výsledek pohladí na duši především nostalgiky, o moc větší ambice ale nakonec nemá.

Quest: Co se stalo s Marissou Marcel? Immortality Sama Barlowa bourá hranice mezi hrou, filmem a realitou

Ne jeden, ale rovnou tři. Immortality herního designéra Sama Barlowa a jeho studia Half Mermaid se vzletně nazývá trilogií, tvoří ale nerozdělitelný celek jdoucí po stopách fiktivní herečky, která měla všechny předpoklady ke slávě. Za co nejnovější hit na poli interaktivních filmů sbírá nejvyšší hodnocení předních herních kritiků?

Quest: Pandemická pauza Gamescomu neprospěla. Největší herní veletrh se musel obejít bez velkých pecek

Šárka se vrátila z herního veletrhu Gamescom 2022, který se po tříleté pandemické pauze konal v německém Kolíně nad Rýnem. Ten spolu s ní navštívilo přes čtvrt milionu lidí, ale musel se obejít bez dřívějších vystavovatelských stálic, jakými jsou Sony, Nintendo nebo Activision Blizzard. Prostor vyniknout tak dostaly spíš menší tituly, na které by se jinak nejspíš nedostalo, pochybnosti o budoucnosti velkých herních akcí jsou ale nasnadě.

Quest: Two Point Campus je nejnovějším přírůstkem do žánru netradičních tycoonů, ale ne tím nejlepším

Když Two Point Hospital před několika lety navázal na humorné choroby z legendárního Theme Hospital, málokoho by asi napadlo, že jeho další díl vymění nemocniční prostředí za vysokou školu. Two Point Campus se snaží si z amerického univerzitního klima utahovat podobným způsobem, coby manažerská simulace ale za nemocničním předchůdcem dost pokulhává.

Quest: Za inkluzivnější hraní: Exkluzivita her nespočívá vždy jen v platformě

Zatímco před deseti lety internetové herní komunity ovládaly konzolové války, kdy se mezi sebou mydlili fanoušci a fanynky PC, PlayStationu a Xboxu, zatímco nadšenci do Nintenda v klidu hráli svůj Mario Kart, dnes už je militantních zastánců jediné platformy minimum. Od utopie, kdy si všichni můžeme zahrát všechno, nás ale pořád ještě dělí hromada překážek.

Quest: Kočka + kyberpunk = VSL. Stray sází na lásku kočičí poloviny lidstva a mňoukání, kdy se jí zachce

Jarda, Šárka i Lukáš mají rádi zvířátka. Ať už jsou to kočky, psi, kombinace toho nejlepšího z obou světů v podobě lišek, anebo třeba ptáčci. I proto je nadchlo Stray, kde se kočička zatoulaná v podzemním městě robotů snaží nalézt cestu domů. Podívali se ale na zoubek i dalším hrám se zvířecími protagonisty.

Quest: Herní želví nindžové jsou pro děti i dospělé, zábava na pár hodin skvěle pobaví každého

Jarda s Lukášem tentokrát postrádali Šárku, která jim utekla kamsi do lesů. Proto si na pomoc povolali Matěje Svobodu alias Mr. Hlada ze serveru Moviezone, který se jim hned na začátku svěřil, že jako malý běhal po Liberci s fialovou páskou přes oči. Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge je určena nejen pro něj, ale pro všechny, kdo mají rádi arkádové mlátičky, které zatraceně dobře vypadají.

Quest: Hvězdná pěchota znovu zasahuje v podobě strategie Terran Command

Jarda, Lukáš a Šárka mají z brouků možná strach, ale když Mobilní pěchota potřebuje, popadnou plamenomety a pro dobro lidstva s chutí vyhubí pár hnízd arachnidů. Taková je přibližná náplň čerstvé realtimové strategie Starship Troopers: Terran Command. Není ale ani zdaleka první hrou, která si z Heinleinova, potažmo Verhoevenova díla tenhle svět půjčuje.

Quest: Diablo Immortal si ze své série bere jen to horší, nejnižším kruhem pekla je ale jeho monetizace

Když přišel Diablo Immortal před čtyřmi lety poprvé představit jeho designér Wyatt Cheng, nespokojenému bučení fanoušků série se pokusil bránit posléze hojně memovanou hláškou „Do you guys not have phones?“ („Cožpak vy nemáte mobily?“). Lukáš, Jarda a Šárka sice telefony mají, přesto z mobilní verze populárního akčního RPG rozhodně neskáčou nadšením.

Quest: Největší herní svátek letos nikoho neoslnil. Nejočekávanější sci-fi Starfield děsí generičností

Jarda, Šárka a Lukáš se stejně jako široké hráčské publikum těšili na tradiční červnovou výstavu E3. Ta ovšem letos i kvůli obavám z pandemie nepřišla. Místo toho ji zasuploval notně rozdrobený týden plný streamů, kde se objevilo minimum drahých titulů pro střední proud, které letos extrémně ustoupily nezávislé produkci.

Quest: Předběžný přístup nemusí být nedodělaná nuda. Jak se v něm daří Dune: Spice Wars a Arma Reforger?

Jarda v uplynulých dnech sáhl hned po dvou hrách, které objektivním pohledem ještě nejsou hotové, ale přesto si je už můžete zahrát. Novou strategii na motivy Duny a pokračování legendární české série vojenských simulátorů Arma. S Lukášem a Šárkou se pak zamýšlejí nad otázkou, jestli jsou předběžné přístupy morem herního průmyslu, anebo se někdy vyplatí na vydání nečekat.

Quest: Zaostřeno na ostřelovačské hry: Sniper Elite 5 nabízí svobodu i uspokojivý smrtící rentgen

Lukáš s Jardou ve hrách rádi odstřelují – sice si to mnohdy nejvíc užívají v titulech, kde role snipera není tou primární, ale i přesto se v dnešní epizodě zaměřili hlavně na jeden konkrétní: Sniper Elite 5. Kam standardní formulku série posouvá otevřený svět a jaké další ostřelovačské hry se vyplatí držet v puškohledu?

Quest: Země tisíců her a jezer. Finská herní scéna je bohatší, než se zdá

Jarda se vrátil z Finska a aby toho nebylo málo, dohrál Alan Wake Remastered od finského studia Remedy Entertainment. Šárka s Lukášem za sebou čerstvou výpravu do Skandinávie sice nemají, ochotně se ale zapojili do debaty o hrách z nejsevernějšího státu a rozlouskli záhadu finského štěstí – zřejmě stačí vyvíjet hodně videoher.

Quest: Vraždící školačky, cestující žabák nebo karetní únikovka. Které hry nejlíp prolamují čtvrtou stěnu?

Zdánlivě standardní karetní hra Inscryption posbírala loni hromadu ocenění za nejlepší titul roku. Pod nenápadným zevnějškem se totiž vedle relativně obyčejných sběratelských karet se zvířátky schovává mnohovrstevnatá, chytrá satira, která dokáže být psychologickým hororem i trefnou kritikou vývojářského procesu. A jak Lukáš se Šárkou poukazují, ve své uvědomělosti není mezi hrami sama.

Quest: Série Polda je inventářem českého hraní, říká herní publicista Dan Krásný

Polda se po osmi letech vrací a má políčeno na všechny příznivce nostalgie a nemístného, místy košilatého humoru. Jestli má Pankrác s dabingem Luďka Soboty a parodie mnohdy neaktuálních celebrit v roce 2022 ještě co nabídnout, nebo už by měli zůstat za zenitem, řeší Jarda s hostem Questu, redaktorem časopisu Score Danem Krásným.

Quest: Vzhůru na divný Divoký západ s Weird West. Herní westerny nejsou jen stereotypní příběhy o kovbojích

Jarda, Lukáš a Šárka si moc nepotrpí na romantizované historky o kovbojích a indiánech, herní produkce se ale s líbivou tematikou Divokého západu pere daleko zajímavěji než rodokapsy. Důkazem je i nedávný příběhový sandbox Weird West, který mezi pistolníky a šerify míchá nadpřirozené postavy, honbu za nesmrtelností a spoustu mystiky.

Quest: 40 let, 40 her, 40 minut. Novinář Lukáš Grygar vybírá hry, které mu nastavily zrcadlo

Lukáš nedávno oslavil 40. narozeniny a kdy jindy než při významném jubileu je čas na rekapitulaci dosavadního herního života. Jarda se Šárkou nastavili stopky a dali Lukášovi čtyřicet minut na to, aby představil svou herní čtyřicítku. Navrch si pro něj, ale především pro posluchače připravili taky bingo s Lukášovými oblíbenými frázemi, které v průběhu své rozpravy zaručeně použije.

Quest: Snad až příliš dobrá na to, aby byla opravdová. Bude A Perilous Road in Luxembourg hrou roku?

Šárka a Lukáš se vyznají v nezávislých hrách, za což se jim Jarda milující vysokorozpočtovou produkci občas směje. Proto nevycházejí z údivu, když je to právě on, kdo objevil dost možná nejlepší indie kousek letošního roku. A Perilous Road in Luxembourg si půjčuje z legendární motocyklové závodní série Road Rash, ještě víc ale sází na magický realismus a na shoegaze.

Quest: Ať žijí duchové. Ghostwire: Tokyo fascinuje japonskou mytologií, ale jako hra hlavně nudí

Jarda, Šárka a Lukáš se tentokrát sešli ve studiu, aby probrali nejnovější počin herního hororového mistra Šindžiho Mikamiho, který víc než strašení tentokrát akcentuje spiritualitu, tajemno a nadpřirozeno. Ghostwire: Tokyo od Tango Gameworks nicméně funguje víc jako encyklopedie mýtů Země vycházejícího slunce, mezi akčními adventurami v otevřeném světě jde o nanejvýš průměrného zástupce.

Quest: Největší z přísných světů. Elden Ring předvádí, jak se žánr Souls her stal mainstreamem

Jarda s Lukášem si do virtuálního studia tentokrát pozvali zapáleného hráče Davida Vávru, aby společně probrali nejnovější počin japonského týmu FromSoftware. Jejich hry prosluly náročnou obtížností, která nepromíjí chyby, přičemž čerstvý Elden Ring není žádnou výjimkou. Zároveň se ale otvírá širšímu publiku a nebojí se inovovat, přestože v mnohém zůstává tradiční.

Quest: Robozvířata a silná ženská hrdinka. Horizon Forbidden West maluje méně depresivní postapokalypsu

Jarda, Šárka a Lukáš se tentokrát vydávají do pravěku, kam se v Horizonu po apokalypse technologicky dostalo celé lidstvo. Kmenová kultura stojící na pozůstatcích memů v troskách sportovních stadionů i souboje s majestátními robodinosaury hráčkám a hráčům učarovaly už před pěti lety, trojice moderátorů tak řeší, jestli tenhle recept funguje i napodruhé. A kromě toho řeší také své oblíbené hry s nerobotickými dinosaury.

Quest: Studená válka ve hrách: Když si Západ virtuálně nerozumí s Ruskem

Jarda, Šárka a Lukáš se z bezpečí svých virtuálních studií rozhodli tematicky utéct od aktuálního dění –⁠ ale ne moc daleko. Tentokrát totiž vzpomínají na hry, kde bezprostředně hrozí nebo probíhá „ta velká válka“ a mezi Západem a Ruskem panuje nevraživost.

Quest: Studená válka ve hrách: Když si Západ virtuálně nerozumí s Ruskem

Jarda, Šárka a Lukáš se z bezpečí svých virtuálních studií rozhodli tematicky utéct od aktuálního dění –⁠ ale ne moc daleko. Tentokrát totiž vzpomínají na hry, kde bezprostředně hrozí nebo probíhá „ta velká válka“ a mezi Západem a Ruskem panuje nevraživost.

Quest: Taková průměrná zombie apokalypsa. Dying Light 2 s nakaženým parkouristou žánr nikam neposouvá

Zombie platí za vděčné herní nepřátele a taky za žánr vytěžený do morku kostí. Jarda, Šárka a Lukáš tentokrát ve virtuálním studiu probírají akci s nemrtvými mozkožrouty Dying Light 2, která je revoluční maximálně v tom, kolik klišé o zombících a překonaných herních trendů zvládá dostat na plochu svého otevřeného města.

Quest: Nostalgie i absolutní imerze. Hry využívající rozhraní počítačů a mobilů jsou skvělými vypravěčkami

Internet Explorer, ICQ, flashové hry, kýčovité stránky plné animované grafiky a automaticky se přehrávající hudby. Takhle nějak vypadal internet na počátku milénia a šlo o dobu skutečně formativní, dokonce i pro Jardu, Lukáše a Šárku, ale především pro spoustu vývojářů a vývojářek, kteří nejrůznější rozhraní, prohlížeče a komunikační klienty promítli i do své herní tvorby.

Quest: Nejdražší hra všech dob, nebo největší podvod? Jak se hraje Star Citizen po 10 letech vývoje

Jarda, Šárka a Lukáš otevřeli okna kosmu dokořán a vydali se vyzkoušet aktuální nabídku vesmírných simulátorů. Lukáš se pustil do rozpracovaného Star Citizen, který ani po deseti letech vývoje a 432 milionech vybraných dolarů stále není hotový. V čem všem je zatím horší než Elite Dangerous nebo EVE Online a má šanci být někdy tím nejlepším?

Quest: Nejdražší hra všech dob, nebo největší podvod? Jak se hraje Star Citizen po 10 letech vývoje

Jarda, Šárka a Lukáš otevřeli okna kosmu dokořán a vydali se vyzkoušet aktuální nabídku vesmírných simulátorů. Lukáš se pustil do rozpracovaného Star Citizen, který ani po deseti letech vývoje a 432 milionech vybraných dolarů stále není hotový. V čem všem je zatím horší než Elite Dangerous nebo EVE Online a má šanci být někdy tím nejlepším?

Quest: Lepší vyhořet než se stěhovat? Hra Unpacking je nostalgickým snem i simulátorem vybalování

Jarda, Šárka i Lukáš už se v životě někdy stěhovali. Dokonce vícekrát, ale přesto pro ně bylo překvapením, kolik her tenhle náročný životní moment tematizuje. Tentokrát si tak posvítili nejen na Unpacking, nezávislou pixelartovou jednohubku, jejíž náplň zcela odpovídá názvu.

Quest: Přívětivější a přátelštější než World of Warcraft. Stává se Final Fantasy XIV novou ikonou MMORPG?

Jarda Möwald si do virtuálního studia pozval polovinu Stárnoucích mileniálů a experta na sociální sítě Michala Zlatkovského spolu s herním vývojářem Davidem Vávrou. Společně probrali vycházející hvězdu všech fanoušků MMORPG. World of Warcraft je mrtvý, ať žije Final Fantasy XIV – onlinovka tak populární, že ji vydavatel musel na čas přestat prodávat.

Quest: Nové nápady i staří známí. Které hry vyhlížet v roce 2022?

Jarda, Šárka a Lukáš v první letošní epizodě rekapitulují své loňské predikce pro herní svět. Kdo se trefil, kdo byl úplně vedle a kdo se aspoň správně těšil? Došlo samozřejmě i na debatu o hrách, které by během 2022 měly vyjít – a že by po hromadě odkladů zajímavých kousků mohlo jít o velmi poctivý ročník.

Quest: Silvestrovský speciál: Ani pro videohry nebyl rok 2021 nic moc

S posledním dnem roku 2021 přichází také poslední Quest, a tak je na místě bilancovat, co se v herním světě v uplynulých dvanácti měsících událo. V mainstreamu vlastně nic zvláštního, takže se Lukáš s Šárkou pořád víc uchylují k nezávislé scéně, zatímco Jarda stále častěji sahá po kouscích, co brzy oslaví 25. výročí existence.

Quest: Zábavná střílečka i komentář o síle umělé inteligence. Halo Infinite je tím, co si publikum žádá

Jarda, Lukáš a Šárka se ve virtuálním studiu tentokrát sešli, aby probrali návrat jedné z vlajkových lodí konzole Xbox – Halo Infinite. Hra sice ani po ročním odkladu není tak docela kompletní, absentuje v ní lokální multiplayer, editor map i kooperace, přesto však nadchla nejen hosta Questu, herního redaktora Tadeáše Pepře.

Quest: Bez dýmky, bez Watsona. Obstojí Sherlock Holmes: Chapter One mezi nejlepšími herními detektivkami?

Jarda, Šárka a Lukáš se tentokrát sešli ve svých domácích studiích, aby probrali nejen nejčerstvější herní detektivku se Sherlockem Holmesem, ale i jeho předchozí virtuální eskapády a také nejslavnější videoherní zločiny. Proč mezi nejlepší videoherní detektivy patří spisovatelé a pojišťováci, kteří se k vyšetřování připletli omylem?

Quest: Návrat ke strategickým kořenům a málo odvahy. Překonává nové Age of Empires IV legendární druhý díl?

Jarda a Lukáš ve studiu tentokrát přivítali hosta, herního novináře a jednoho z nejskalnějších fanoušků Age of Empires II Vaška Pecháčka. Společně probrali jak kořeny strategické série, která v nultých letech nemohla chybět na počítači žádného historického nadšence, tak i jejího nejnovějšího člena v podobě Age of Empires IV a vylepšených edic starších dílů.

Quest: Závodění ve Forza Horizon 5 neumí překvapit. Naráží herní žánr na své limity?

Jarda, Šárka a Lukáš se tentokrát ve studiu sešli, aby probrali hned dva aktuální kousky otřásající herním světem. Zatímco Forza Horizon 5 se těší spíš pozitivnímu přijetí, protože jde o přístupné závody pro každého, remaster tří oblíbených dílů legendární a kontroverzní série Grand Theft Auto budí emoce z úplně jiných důvodů než díky svým kvalitám.

Quest: Guardians of the Galaxy jsou jednou z nejlepších herních adaptací komiksů od Marvelu

Jarda a Šárka mají rádi komiksy, komiksové filmy, a dokonce i komiksové hry. Ve studiu je tentokrát navštívil filmový kritik a komiksový nadšenec Matěj Svoboda alias MrHlad, aby společně probrali nejen novinku Marvel’s Guardians of the Galaxy, ale i další hry na motivy komiksů, zejména těch se superhrdiny.

Quest: Hry podle Duny. Nepochopená adventura a první realtimová strategie své nástupce teprve hledají

Jarda, Šárka a Lukáš viděli novou Dunu režiséra Denise Villeneuvea, s různou mírou úspěšnosti četli i knižní předlohu od Franka Herberta, především pak ale hráli hry z devadesátých let na motivy filmu Davida Lynche. A nebyli sami – ve studiu uvítali hudebníka, zvukaře a hráče zaniklé webové strategie Duna Online, Tomáše Tkáče.

Quest: Plno vyprázdněného obsahu. Herní sérii Far Cry dochází v šestém díle dech

Šárka s Jardou a Lukášem si tentokrát berou na paškál sérii Far Cry, která mezi sebou v říjnu přivítala šestý hlavní díl. Hráčům a hráčkám se zkušeností s otevřenými světy nepřináší nic moc nového, a tak dojde i na vzpomínání na doby, kdy všechny nebyly jako přes kopírák.

Quest: Politika ve hrách: vyhrát volby není tak těžké jako uřídit demokratický stát

Česko má za sebou volby do Poslanecké sněmovny, a tak se Lukáš, Šárka a Jarda společně rozhodli podívat na hry, jejichž ústředním tématem je právě politika a demokracie.

Quest: Videohry s vůní padajícího listí. Kterými tituly přivítat podzimní atmosféru?

Podzim znamená v herním světě příval nových titulů ve snaze přichystat vánoční trh, ale často také hráčský návrat k osvědčeným klasikám. Jarda s Lukášem prozradí, jaké hry letos vítají oni a jestli se mezi ně v budoucích letech zařadí generátor hrdinských příběhů Wildermyth.

Quest: Na Hromnice o kocovinu více. Jak se probít ze smyčky akčního hitu Deathloop?

Studio Arkane hrdě nese pochodeň kultovních devadesátkových her Thief nebo System Shock, pro které na moderním trhu, zdá se, není místo. Po atmosférických klenotech Dishonored a Prey teď vývojáři a vývojářky z Francie a Texasu přichází s novinkou Deathloop, která do své časové smyčky lapila i Šárku.

Quest: Čeká PlayStation 5 zářná budoucnost? Odklady střídá radost z nových Star Wars nebo Gran Turisma

Konzole PlayStation 5 je sice oficiálně v prodeji skoro rok, ani zdaleka se ale ještě nedostala ke všem zájemcům. Majitelé a majitelky zase po prvotní radosti často zjišťují, že na svém novém herním zařízení mohou sice hrát spoustu starých her, těch nejčerstvějších novinek je ale pomálu. A proto se Šárka, Jarda a Lukáš podívali na PlayStation Showcase, aby zhodnotili, co z line-upu nadcházejících her stojí za vyhlížení.

Quest: 5 let se Switchem. Jak konzole od Nintenda změnila herní svět?

Od představení konzole Nintendo Switch uběhne zanedlouho už celých pět let, a jak říká Jarda, bývá to ten čas, kdy jsou herní systémy v polovině životního cyklu. Šárka nicméně oponuje, že v případě japonské firmy, která si ráda dělá věci po svém, to možná tak úplně platit nebude. Společně pak oba moderátoři shrnují, co nejzajímavějšího na Switchi zatím vyšlo i proč se těm nejčerstvějším kouskům máte raději vyhnout.

Quest: Když se kreativita utrhne ze řetězu. Psychonauts 2 dokazují, že i trnitý vývoj může dopadnout skvěle

Jarda, Šárka a Lukáš mají slabost pro tvorbu studia Double Fine, kterému v uplynulých dnech vyšlo pokračování kultovní plošinovky Psychonauts. Vývoj druhého dílu, zčásti zafinancovaného fanoušky skrz crowdfundingovou platformu, se potýkal s řadou problémů, ale je důkazem, že i z několikrát odložených her se nakonec můžou vyklubat výjimečné klenoty.

Quest: Když se kreativita utrhne ze řetězu. Psychonauts 2 dokazují, že i trnitý vývoj může dopadnout skvěle

Jarda, Šárka a Lukáš mají slabost pro tvorbu studia Double Fine, kterému v uplynulých dnech vyšlo pokračování kultovní plošinovky Psychonauts. Vývoj druhého dílu, zčásti zafinancovaného fanoušky skrz crowdfundingovou platformu, se potýkal s řadou problémů, ale je důkazem, že i z několikrát odložených her se nakonec můžou vyklubat výjimečné klenoty.

Quest: Česká hra Svoboda 1945: Liberation vypráví o odsunu Němců tak, jak to hodiny dějepisu nedělají

Jarda tentokrát ve studiu přivítal hned trojici hostů – Ondřeje Pašku, Andreu Hubertovou a Ondřeje Trhoně ze studia Charles Games. To v uplynulých dnech vydalo svou v pořadí druhou hru, Svobodu 1945: Liberation, která představuje unikátní kombinaci adventury, interaktivních rozhovorů a hratelných vzpomínek na konec druhé světové války

Quest: Česká hra Svoboda 1945: Liberation vypráví o odsunu Němců tak, jak to hodiny dějepisu nedělají

Jarda tentokrát ve studiu přivítal hned trojici hostů – Ondřeje Pašku, Andreu Hubertovou a Ondřeje Trhoně ze studia Charles Games. To v uplynulých dnech vydalo svou v pořadí druhou hru, Svobodu 1945: Liberation, která představuje unikátní kombinaci adventury, interaktivních rozhovorů a hratelných vzpomínek na konec druhé světové války

Quest: Olympijské videohry nejsou nic moc. Kde jinde si sportovní disciplíny virtuálně vyzkoušet?

Letní olympiáda v Tokiu pomalu končí, ale v Jardovi, Šárce a Lukášovi chuť věnovat se sportovním aktivitám zůstane i v následujících týdnech. Minimálně doma na monitorech. A protože prakticky všechny videoherní adaptace olympijských her stojí za starou bačkoru, rozhodli se moderátoři pro jednotlivé disciplíny vybrat alternativy v poněkud nesouvisejících titulech.

Quest: Černobílý monitor, tlačítko turbo a desítky disket. Co obnášelo hraní her v minulém tisíciletí?

Jardovi s Lukášem je přes třicet, a protože je Šárka tentokrát ve studiu nechala o samotě, rozhodli se k nerušenému vzpomínání. Zejména na ty doby, kdy tráva možná nebyla zelenější, ale hraní her bylo výsadou několika vyvolených, jejichž rodiče z různých důvodů pořídili domů počítač, nebo taky výsadou hrát u kamarádů

Quest: Nejzvláštnější herní konce. Kde bouchají atomovky a který horor ovládá shiba-inu?

Jarda, Šárka a Lukáš s pocitem dobře odvedené práce rádi dohrávají hry. Občas je ale namísto uspokojivého příběhového zakončení čeká jen šok, zklamání anebo hůř – cliffhanger poutající na další díl, který ale ani po letech nepřijde.

Quest: Ratchet & Clank: Rift Apart je nejroztomilejší animák, který místo sledování můžete hrát

Jarda, Šárka a Lukáš rádi cestují, ale momentálně se svému koníčku oddávají hlavně ve virtuálních světech. Tentokrát se společně vydávají do mnoha časových rovin a alternativních realit v Ratchet & Clank: Rift Apart a poprvé v historii vesmírného simulátoru Elite Dangerous také pěšky na povrch planet v rozšíření Odyssey.

Quest: Herní výstava vymknutá z kloubů. E3 2021 nastínila, jak se bude hrát po pandemii

Herní průmysl je jedním z těch, kterým koronavirová pandemie paradoxně pomohla k rekordním výsledkům. Videohry pro miliony lidí představovaly příjemný způsob, jak se doma odreagovat a klidně i setkat s přáteli, alespoň virtuálně. Jak se ale s čistě digitálním prostředím poprala E3, u které velká část kouzla spočívá v tom, že se osobnosti herního světa společně fyzicky sejdou na výstavišti v Los Angeles?

Quest: Láska, smrt a game studies. Herní klub se snaží kultivovat diskuzi o videohrách

Jarda se Šárkou tentokrát ve virtuálním studiu přivítali rovnou dva hosty – Janu Unzeitigovou a Jakuba Janovského, zakladatele facebookové skupiny Herní klub. V ní herní fajnšmekři řeší nejen herní aktuality a to, že je hraní baví, ale třeba i to, jakých aspektů si na aktuálních a oblíbených titulech cení a z jakého důvodu.

Quest: Mass Effect Legendary Edition ukazuje, jak nejlepší sci-fi RPG obstálo před zubem času

Jarda, Šárka a Lukáš milují science fiction a vlastně taky RPG. Proto je návrat trilogie Mass Effect v podobě vylepšené Legendary Edition potěšil, byť každého z různých důvodů. Remaster totiž cílí jak na nostalgiky, tak na ty, kteří se k epickému dobrodružství velitele Sheparda či velitelky Shepardové zatím nedostali.

Quest: Fenomén boomer shooters. Mají staré střílečky dnešním hráčům ještě co nabídnout?

Jarda s Lukášem zažili konec devadesátek, a tak zaznamenali i rostoucí popularitu žánru, který má s dnešními střílečkami společné vlastně jen samotné střílení. Do virtuálního studia si zároveň pozvali herního novináře Honzu Modráka, aby společně probrali, v čem spočívá kouzlo přímočarého herního designu.

Quest: Fenomén boomer shooters. Mají staré střílečky dnešním hráčům ještě co nabídnout?

Jarda s Lukášem zažili konec devadesátek, a tak zaznamenali i rostoucí popularitu žánru, který má s dnešními střílečkami společné vlastně jen samotné střílení. Do virtuálního studia si zároveň pozvali herního novináře Honzu Modráka, aby společně probrali, v čem spočívá kouzlo přímočarého herního designu.

Quest: Fenomén boomer shooters. Mají staré střílečky dnešním hráčům ještě co nabídnout?

Jarda s Lukášem zažili konec devadesátek, a tak zaznamenali i rostoucí popularitu žánru, který má s dnešními střílečkami společné vlastně jen samotné střílení. Do virtuálního studia si zároveň pozvali herního novináře Honzu Modráka, aby společně probrali, v čem spočívá kouzlo přímočarého herního designu.

Quest: Strach a hnus v Rumunsku. Resident Evil Village jde do akce s východoevropskými mýty

Jarda, Šárka a Lukáš mají z herního hororového žánru v posledních letech spíše rozpačité pocity a nejnovější přírůstek do série Resident Evil perfektně vystihuje proč.

Quest: Brutální a béčkový. Ani nový Mortal Kombat nenapraví reputaci filmům podle her

Jarda, Šárka a Lukáš mají kromě videoher taky rádi filmy. Proto si tentokrát do virtuálního studia pozvali filmového publicistu Matěje Svobodu alias Mr. Hlada, aby odpověděli na palčivou otázku: Jak se vyvedl Mortal Kombat od režiséra Simona McQuoida?

Quest: Abeův průšvih. Oddworld: Soulstorm jako perverzní Studio Kamarád nudí zastaralým game designem

Jarda se Šárkou se ve virtuálních studiích tentokrát nepotkali s Lukášem, ale Tondou Tesařem, který se identifikuje coby fanoušek série Oddworld. Ovšem té původní, z konce devadesátek, která se ale v předělávkách vrací, aby stejný příběh a hratelnost hráčům nabídla znovu, v moderní grafice. Společně tak Jarda s Tondou a Šárkou proberou, proč to v případě Abea a Oddworldu možná není tak úplně dobrý nápad.

Quest: It Takes Two je nejlepší současná gaučová kooperace pro dva. Oba ale musejí umět hrát hry

Multiplayeru alias hry více hráčů je hromada druhů. Lokální a online, kooperativní a kompetitivní, pro dva, dvacet nebo pro stovky lidí. Jarda, Lukáš a Šárka se tentokrát zaměří na ty tituly, kde by hráči měli vzájemně spolupracovat a většinou u nich můžou sedět na jedné pohovce. Vítejte ve světě gaučových koopů!

Quest: Remake Final Fantasy VII je ideálním vstupem do kultovní japonské série

Jarda se Šárkou nejsou ve světě JRPG zrovna kovaní, a proto si na pomoc s epizodou o Final Fantasy VII přizvali hosta, herního novináře Jirku Škrampala. Ten hrál prakticky všechny díly série, které v Evropě vyšly, a k předělávce toho kultovního z roku 1997 má pořádně kritický přístup.
Jaromír Möwald, Lukáš Grygar, Šárka Tmějová

Quest: Vzpomínání na kontroverzní Grand Theft Auto. Co má společného s 11. zářím a který díl nejlíp zestárl

Jarda, Šárka a Lukáš jsou mezi fanoušky GTA možná trochu neobvyklým jevem – všichni tři totiž svorně tvrdí, že ho nehrají kvůli bezbřehému násilí, destrukci a kontroverzi, ale kvůli satirickému příběhu, popkulturním odkazům a taky proto, jak posouvá technologické hranice. A jelikož GTA VI visí někde v nedohlednu, rozhodli se dosavadní díly série seřadit podle toho, jak moc jim přirostly k srdci.
Jaromír Möwald, Lukáš Grygar, Šárka Tmějová

Quest: Fenomén Valheim. Hráče pohltil ošklivý, ale geniálně detailní vikinský boj o přežití

Hráči podléhají trendům jako kdokoliv jiný a první měsíce letošního roku patřil žebříček nejhranějších titulů na počítačích právě Valheimu. Kde se průzkumnický survival vzal a co dělá oproti ostatním hrám ve svém žánru jinak, o tom si Jarda s Lukášem povídají s dvojicí hostů: Davidem Vávrou a Jonathanem Tonem.
Jaromír Möwald, Lukáš Grygar, Šárka Tmějová

Quest: Velký návrat MMORPG v době pandemie? Stesk po společenském životě zaženou, ale nenahradí ho

Jarda, Šárka ani Lukáš nikdy nepatřili k velkým závislákům na online hrách. Stejně jako žánr MMORPG si na počátku tisíciletí prošli vývojem, ať už s Lineage 2, či s „wowkem“. Tehdy jimi doplňovali svůj sociální život, což je přesně aspekt, který by v současné pandemii leckomu mohl přijít vhod.

Quest: Herní design pro každého. Nový obor na FAMU chce kultivovat médium i vychovávat vývojáře

Do Jardova virtuálního studia tentokrát zavítali Tereza Fousek Krobová a Michal Berlinger, dvojice vyučujících z nově otevřeného oboru herní design na Filmové a televizní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Co musí umět uchazeči o studium a s čím naopak budou absolventi magisterského programu ze školy odcházet, se dozvíte v rozhovoru.

Quest: Česká budovatelská strategie Nebuchadnezzar připomíná devadesátky i kouzlo virtuálního stavění

Dvoučlenné tuzemské studio Nepos Games v minulých dnech vydalo svou prvotinu, budovatelskou strategii Nebuchadnezzar. Jak těžké bylo navázat na klasiky žánru jako série Caesar či Pharaoh a proč si studio vybralo zrovna oblast Mezopotámie, prozradí v rozhovoru vývojář Josef Hájíček.

Quest: Jak videohry pracují se strachem? Víc než prvoplánové lekání a nechutnost funguje zlovolná atmosféra

Moderátoři Questu Jarda, Lukáš a Šárka se bojí rádi. Proto se Šárka s chutí pustila do čerstvého pokračování skákačky Little Nightmares, která si skrz hororovou metaforu pohrává s peterpanovským syndromem. Jeho dítka se snaží uniknout tomu nejděsivějšímu, co se týká všech z nás. Stárnutí. Všichni tři se ale shodli na tom, že nejvíc se se strachem potýkali ve hrách, které považovali za bezpečné.

Quest: Hitman 3 je důstojným zakončením série o holohlavém zabijákovi. Nové fanoušky ale nepřiláká

Když se před 21 lety objevil na obrazovkách počítačů úplně první díl série Hitman, byl to pro hráče doposud neviděný koncept. Ne že by neexistovaly žádné hry založené primárně na plížení, většina z nich ale nebyla ukotvená v reálném moderním světě nebo se neobešla bez sci-fi či fantasy prvků. Dvě desetiletí jsou ale dlouhá doba a i samotnému studiu IO Interactive dochází, nakolik je tehdy originální počin dnes už vytěženou záležitostí.

Quest: Jak získat modrou krev snadno a rychle? Herní vladaření často stojí na výchově princezen

Monarchistických uspořádání už napříč světem moc nezbývá, a tak všem aspirantům na královny, krále, prince a princezny nezbývá nic moc jiného než se uchýlit do světů, kde je možné cokoliv. Do světů videoherních. Jarda, Lukáš a Šárka si tentokrát povídají o hrách, kde je možné stát se panovníkem či panovnicí a spravovat vlastní království. Minimálně některé z jeho aspektů.

Quest: Jaké hry vyhlížet v roce 2021? Slibuje návraty starých značek, časové smyčky i ztracená koťátka

Zatímco v minulém díle Šárka s Jardou a Lukášem rekapitulovali uplynulý pandemický rok ve hrách, tentokrát vyhlíží do budoucnosti a vypichují několik očekávaných videoherních kousků. Jak se ale Šárka přesvědčí hned v úvodu, nevyplatí se příliš spoléhat na to, že tituly oznámené na letošní rok skutečně letos i vyjdou. Pravděpodobně nás totiž čeká primárně rok herních odkladů.

Quest: Alternativní kyberpunk či manažer vesmírné lodi. Které hry z 2020 neminout mimo střední proud?

Quest spolu s herním průmyslem přetáčí kalendář. Povánoční období ve hrách obvykle znamená období klidu, kdy nic nového nevychází, a tak vybízí k rekapitulacím. Jarda, Lukáš a Šárka se proto sešli a bilancují, respektive mluví o hrách, na které se ve vysílání během roku 2020 nedostalo, ale dostat by se na ně mělo. A mají pro posluchače spoustu tipů na tituly, s nimiž si můžete ukrátit další kolečko lockdownu a karantény.

Quest: Nejočekávanější hra roku Cyberpunk 2077 trhá rekordy, ale pro hráče je i obřím zklamáním

Pro polské studio CD Projekt RED je čerstvě vydaný Cyberpunk 2077 velmi hořkosladkým úspěchem. Po rekordních předobjednávkách s 8 miliony kusů zažilo kvůli rozporuplnému přijetí obří propad na burze a poté i skandál se stažením digitální verze pro PlayStation 4. Za místy skřípající okrasnou schránkou se ale aspoň podle moderátorů Questu schovává poctivé kyberpunkové RPG, které by si měl zahrát každý – až bude opravené.

Quest: Nedostatkový PlayStation 5 zatím není revolucí. Nabízí málo nových her i ovladač s potenciálem

Jarda, Šárka a Lukáš tentokrát rozebírají nástup konzole nové generace od Sony, která je sice celosvětově vyprodaná, ale na hrstce her, které přišly s ní, jim dech zrovna nevyrazila. Demon’s Souls naproti tomu Jardu nadchlo, stejně jako patrně nadchne všechny fanoušky původní hry z roku 2009, ale i příznivce žánru s přísnou obtížností, která hráčům nedá nic zadarmo.

Quest: Studená válka a videohry. Střílečka Call of Duty: Black Ops Cold War se pere se špionským konfliktem

Sedmnáctý díl Call of Duty vrací jednu z nejpopulárnějších střílečkových sérií zpátky do 80. let, kdy se americko-sovětský konflikt proměnil z otevřeného boje na souboj propagandy, tajných agentů, špionů a konspirací. Kampaň Black Ops Cold War ve velkém operuje s vymýváním mozků a spíš než realistická je hodně fantasmagorická.

Quest: Assassin’s Creed Valhalla je vikinskou pohádkou, která spoléhá na věhlas značky

Třináct let, dvanáct velkých dílů, bezpočet odboček. Série historických akčních adventur Assassin’s Creed se tentokrát vydává na sever, do 9. století našeho letopočtu. Skryté čepele, skákání do sena a parkour zůstávají, nutnost kradmého přístupu zmizela už dávno, přibyly RPG prvky a plenění. Jarda se Šárkou spolu se svým hostem, herním novinářem Milošem Bohoňkem v Questu řeší, co dělá asasína asasínem.

Quest: Watch Dogs: Legion vám umožní stát se kýmkoliv. Nejspíš o to ale nebudete stát

Nový přírůstek v sérii Watch Dogs měl nabídnout hned dva druhy revoluce. Tu příběhovou, která v blízké budoucnosti osvobodí Londýn ze spárů totality, a jednu další v hratelnosti. Každý Londýňan totiž představuje potenciální hratelnou postavu. Jak moc se Ubisoftu tahle vize povedla? Jarda se Šárkou si k hodnocení přizvali šéfredaktora herního serveru Hrej Tadeáše Pepře. A nadšení moc nebyli.

Quest: Předělávka hororového survivalu Resident Evil 3 není ani zdaleka tak děsivá jako realita tam venku

Remaky starších děl do moderní podoby nejsou jen záležitostí filmového průmyslu. Ve skutečnosti začaly předělávky nejrůznějších klasik a zakladatelů žánru představovat poměrně podstatný segment herního trhu. Loňský Resident Evil 2 sklidil u fanoušků hororových her nadšené ovace, protože zvládl přiměřeně inovovat a přitom zachovat pocit nostalgie. Jak je na tom letošní Resident Evil 3?

Quest: Peklo na Zemi: Démonická invaze v Doom Eternal vás odnese zpátky do devadesátek

Zatímco natáčení nových desek, filmů a seriálů se s vlnou sebeizolace prakticky zastavilo, herní průmysl běží dál. Počítačové hry se totiž podle všeho z domova dělají snáz. Nový díl střílečky Doom Eternal vyšel ve stejný den jako poklidný simulátor života na odříznutém ostrově Animal Crossing: New Horizons. Oba tituly vám ze zkušenosti redaktorů Questu pomohou vyrovnávat se se stresem, každý ale trochu jiným způsobem.

Quest: Jak se zabavit v karanténě? Co si zahrát v době, kdy nesmíte ven

Epidemie koronaviru COVID-19 už patrně ovlivnila život každého z nás. Nezáleží jen na tom, jestli máte zásoby toaletního papíru a mouky, ani na tom, že na večerní akce stejně nechodíte ani v době, kdy se to smí. Při takzvaném social distancingu, který prokazatelně pomáhá proti šíření nemocí, je mimo jiné cílem odříznout se od světa a ven vycházet jen v nutných případech. Redaktoři Questu radí, jak se v domácí karanténě nezbláznit a k čemu ji z herního hlediska naopak využít.

Quest: Hraní za časů koronaviru. Plague Inc. ani Theme Hospital vás na pandemii nepřipraví, ale uklidňují

Nový typ koronaviru COVID-19 se momentálně skloňuje prakticky všude, kam přijdete, a hry nejsou žádnou výjimkou. Hrozící epidemie vzbudila raketový zájem o mobilní simulátor vaší vlastní smrtící nemoci Plague Inc., kde je vaším cílem vyhubit lidstvo. Proč byste si ale podle moderátora Jardy Möwalda měli raději postavit svou vlastní nemocnici v Two Point Hospital?